سمپاشی گروپ کشاورزان آذربایجان غربی از فروش محصول به واسطه ها خودداری کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در خصوص آخرین قیمت خرید گوجه فرنگی و سیب در استان افزود: برای خرید حمایتی سیب صنعتی با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز و هزینه تمام شده کنسانتره و نیز حمایت از کشاورز و قطع واسطه گران، قیمت ۱.۲۵۰ تومان تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود ورود دولت برای خرید حمایتی سیب و گوجه فرنگی ولی متأسفانه به جهت جولان واسطه‌ها سود خاصی عاید کشاورزان نشد، افزود: امسال پیش از شروع خرید سیب نرخ ۱.۲۵۰ تومان به عنوان قیمت پایه تعیین شد تا کشاورزان بتوانند با فروش مستقیم محصول به کارخانجات از میدان داری واسطه‌ها برای کسب سودهای نامتعارف جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که قیمت سیب بر اساس سیستم عرضه و تقاضا و جلوگیری از ورود نامتعارف واسطه‌ها بیش از نرخ حمایتی نیز به فروش برسد، گفت: قیمت خرید حمایتی برای سیب صنعتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال و برای گوجه فرنگی نیز ۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

شهریاری در خصوص گوجه فرنگی نیز گفت: با توجه به اینکه میانگین قیمت این محصول در بازار ۸۵۰ تومان است برای حمایت از کشاورزان با همکاری تعاون روستایی قیمت ۱,۰۰۰ تومان برای خرید حمایتی گوجه فرنگی نیز تعیین شد.

آذربایجان‌غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیب درختی نخستین تولیدکننده سیب کشور به شمار می‌رود؛ ۳۰ درصد از این میزان سیب تولیدی به سیب صنعتی تبدیل می‌شود.

سال گذشته ۳۵۰ هزار تن از این این محصول از آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه، روسیه و اورآسیا صادر شد.

پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۵۳ هزار تن گوجه فرنگی نیمه امسال از اراضی زیر کشت این محصول در آذربایجان‌غربی که در ارقام مختلف مانند سان‌ست، کیمیا، سما، پارس، ۸۳۲۰ متین، فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی کشت شده، برداشت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.