سمپاشی گروپ آغاز کشت محصول نخود در شهرستان چرداول - سمپاشی گروپ

علی رشیدی یکی از کشاورزان شهرستان چرداول در زمینه کاشت محصول نخود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با بهره گیری از دستگاه های مکانیزه امسال ۳۰ هکتار از اراضی خود را به کشت نخود اختصاص داده ام.

وی گفت: کشاورزان در سال های اخیر رغبت بیشتری به کاشت محصولات خود به صورت مکانیزه نشان داده اند. 

یوسف خیرالهی یکی دیگر از کشاورزان شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کشت این محصول به صورت سریع انجام می گیرد همچنین خود فرد و یا کسانی که در این راستای این کشت کار می کنند با وجود دستگاه های مکانیزه در این نقطه آسیبی نمی بینند.

کارشناسان می گویند کاشت مکانیزه علاوه بر جلوگیری از هدر رفت محصول مزایای دیگری هم دارد.

علی عبدالهی یکی از کارشناسان زراعت در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه کشت مکانیزه گفت: در کشت مکانیزه توزیع بذر در واحد سطح کاملا استاندارد است و به طور مناسب در سطح مناسب توزیع و در عمق مناسب قرار می گیرد.

وی ادامه داد: چون ما می خواهیم عملیات داشت را یک عملیات مکانیزه انجام دهیم با عملیات کاشت صحیح ماشینی می توانیم عملیات داشت خوبی هم داشته باشیم.

در سال زراعی جاری بیش از ۲۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چرداول به کاشت نخود اختصاص یافته است.

پیش بینی برداشت ۶۰۰ تن محصول نخود 

اقبال گراوندی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سطح ۲۶۶ هکتار از اراضی در مناطق آسمان آباد، هلیلان و شباب کشت نخود پاییزه به طور مکانیزه کامل انجام گرفته است.

وی افزود: این محصول از رقم های عادل و آرمان بوده که متوسط عملکرد آن ۲ تن در هکتار است که از این سطح مزارع ۲۶۶ هکتار پیش بینی می شود نزدیک به ۶۰۰ تن نخود برداشت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها