سمپاشی گروپ ابر آفت مقاوم به آفت کش شناسایی شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، از ترکیب دو آفت مهم کشاورزی  یک ابر آفت تولید شده که محصولات کشاورزی سراسر جهان را تهدید می کند.

خسارت های ناشی از گونه های معمول آفت کرم پنبه(Cotton ballworm) و  کرم ذرت( Corn earworm) به محصولات کشاورزی تاکنون بالغ بر میلیارد دلار می شود.

اما هیبرید این دو نسبت به آفت کش ها مقاوم است و دانشمندان بیم آن را دارند که به سرعت در سراسر جهان منتشر شود و محصولات کشاورزی را نابود کند.

این دو آفت ارتباط نزدیکی دارد. کرم پنبه در آفریقا، آسیا و اروپا وجود دارد و کرم ذرت بومی قاره آفریقا است. هر دو آنها از ۱۰۰ گونه گیاهی از جمله ذرت، پنبه، گوجه فرنگی و سویا تغذیه می کنند.

گروهی از محققان استرالیایی این ابر آفت را کشف کرده اند و معتقدند به زودی در سراسر جهان مشکل ساز می شود. از سوی دیگر به راحتی نمی توان آفت های هیبریدی را از نوع معمولی تشخیص داد و به همین دلیل احتمالا این آفت دیرهنگام کشف شود.

از سوی دیگر تحقیقات نشان داده هیچ دو آفت هیبریدی مشابه یکدیگر نیستند، به عبارت دیگر چند نسخه مختلف از یک هیبرید به وجود آمده است. این امر روند شناسایی ابر آفت را مشکل تر می کند.

تابه حال محققان هیبرید این آفت را در برزیل مشاهده کرده اند .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها