سمپاشی گروپ اجرای ۱۰ طرح کشاورزی در گیلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید پورمحمدی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با اشاره به توافق برای اجرای ۱۰ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان در استان گیلان، گفت: پنج طرح نیز در حوزه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مسئولان استان برای اجرای طرح های یاد شده، گفت: پنج طرح دیگر با اعتباری بالغ بر ۴۳۲ میلیارد تومان و ۲۲۰ میلیون یورو معرفی شده که نیازمند پیگیری است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تفاهم های اولیه برای اجرای این طرح ها منعقد شده است، گفت: گروهی متشکل از برخی بانک های عامل ایجاد شد تا طرح های مهم استان را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه چهار کارگروه برای دیگر طرح های گیلان در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده که غالبا در حوزه محیط زیست و کشاورزی است.

وی تاکید کرد: در این کارگروه ها و با هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی درصدد هستیم توسعه پایدار و اشتغال در بخش کشاورزی با اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر و اعتبار ۱۹۴ میلیارد تومان اجرایی شود.

پورمحمدی به کارگروه دیگری که در حوزه صنعت فعالیت دارد اشاره کرد و گفت: تمرکز در این کارگروه بر طرح های است که در حوزه پوشاک قرار است، اجرایی شود در این زمینه تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در استان گیلان، گفت: هتل های استان با پیشرفت فیزیکی بالا نیازمند تلاش برای تکمیل است، باید هتل های استان با انعقاد تفاهمنامه با بانک های عامل به سرانجام رسیده  افتتاح شود.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود به احداث پالایشگاه تولید فرآورده های خونی و پلاسما در گیلان اشاره کرد و گفت: این مهم از جمله مواردی است که طی تفاهم نامه با یکی از بانک های عامل انجام شده و نیاز به پیگیری دارد.

وی در بخش دیگری به کارگروهی اشاره کرد که به مسائل زیربنایی استان و موضوعات مربوط به پروژه های سفر رئیس جمهوری می پردازد و گفت: مجموع تعهدات سازمان ۸۰۵ میلیارد تومان در قالب ۳۱ طرح بود که بعد از آن چند طرح اضافه شد.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت پروژه های حوزه راه در استان گیلان، گفت: پروژه راه آهن قزوین – رشت و باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در حوزه منجیل و رودبار از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تعهدات سازمان در حوزه راه آهن گفت: تعهد سازمان برنامه و بودجه در این حوزه ۱۷۰ میلیارد در دولت یازدهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی کنارگذرهای انزلی، لنگرود، خطبه سرا و فومن طی سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ و حتی بیش از ۲ و نیم برابر وعده دولت، پرداخت شده است، گفت: اما هنوز این مسیرها تکمیل نشده است.

به گفته پورمحمدی در حوزه پرورش ماهی در قفس، ۱۰ میلیارد تومان متعهد شده بودیم که ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها