سمپاشی گروپ ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی استان مرکزی ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در مراسم تجلیل تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی به ویژه در برخی نقاط از آب و هوا و اقلیم خشک برخوردار است، برای اینکه در حوزه کشاورزی آب کافی وجود داشته باشد باید روش های نوین آبیاری جایگزین روش های سنتی شوند.

استاندار مرکزی افزود: در حال حاضر دو سوم اراضی کشاورزی در استان مرکزی هنوز از سیستم سنتی آبیاری استفاده می کنند و در راستای ارتقای بهره وری تولید محصولات کشاورزی و همچنین کاهش هدررفت آب در این بخش باید به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

آقازاده بیان کرد: در استان مرکزی سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و اگر برای ارتقای بهره وری برنامه ریزی صورت پذیرد، این میزان به ۴.۵میلیون تن نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین استان مرکزی در حوزه تولید محصولات کشاورزی صادراتی نیز ظرفیت بسیار دارد و ۹۰هزار تولیدکننده بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: چنانچه به دنبال آن هستیم که بهره وری تولید در بخش کشاورزی را ارتقا دهیم باید با نگاه علمی و به روز، فعالیت و تولید در این عرصه را به انجام برسانیم.

آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی با اینکه با نام صنعت شناخته شده اما در حوزه کشاورزی ظرفیت های مطلوبی دارد که بایستی با اقدامات حمایت گرانه تقویت شود، از جمله این اقدامات می توان به اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و برنامه ریزی برای رفع موانع موجود اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها