سمپاشی گروپ استفاده از یافته‌های علمی زمینه‌ساز رونق تولید در بخش کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشاورزان پیشرو بزرگترین سرمایه بخش کشاورزی استان هستند، اظهار داشت: انتقال یافته‌های علمی به مزارع از مهمترین اهداف وزارت جهادکشاورزی برای رونق تولید است.

وی افزود: امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است که در این راستا می‌توان از کشاورزان پیشرو به عنوان مهمترین عامل محرکه تحقق این شعار مهم استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین بر انجام تحقیقات علمی زیر بخش‌های دام، گیاهان دارویی و گلخانه‌ها از سوی محققان بخش کشاورزی استان از جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم در این زمینه‌ها بر یافته‌های علمی جدید دست پیدا کنیم بدون شک کشاورزی استان سهم بیشتری را اقتصاد استان خواهد داشت.

بخش کشاورزی کردستان ۱۲۶ طرح علمی در دست اجرا دارد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: هم اکنون ۴۱ محقق این مرکز طرح تحقیقاتی در حال اجرا دارند که ۹۰ درصد آن را پروژه‌های ملی تشکیل داده است.

محمدحسین سدری یادآور شد: ۷۶ مورد از این تحقیقات در بخش زراعت و باغبانی، ۲۱ مورد جنگل‌ها و مراتع، ۱۸ مورد دام و دامپزشکی، هشت مورد حفاظت خاک و سه مورد اقتصاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه یافته‌های تحقیقاتی عامل مهمی در تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است، گفت: به منظور انتقال این یافته‌ها به مزارع اجرای طرح یاوران تولید در دستورکار این مرکز قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: طرح یاوران تولید به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضا هیئت علمی و محققان مؤسسات مراکز تحقیقاتی از اردیبهشت امسال برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.