سمپاشی گروپ افتتاح و آغازعملیات اجرایی ۸۱ پروژه بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۱ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان شامگاه امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان بخش کشاورزی استان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این آئین با اشاره به جزئیاتی از طرح‌های افتتاح شده گفت: از این تعداد پروژه، ۴۰ طرح در بخش آب و خاک با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان و با اشتغالزایی دائم ۶۲۷، موقت هزار و ۷۷۱ و تثبیت اشتغال ۴۰۵ نفری است.

اکبر فتحی افزود: دو طرح در بخش ترویج با اعتبار ۱۱۵ میلیون تومانی و با اشتغالزایی ۱۰ نفری و ۱۴ طرح در بخش دام و طیور با اعتبار ۷۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان و با اشتغالزایی دائم ۵۴ نفری، اشتغالزایی موقت ۵۹ نفری و تثبیت اشتغال ۱۰ نفری از دیگر طرح‌های این بخش بوده است.

وی، یک طرح شیلات با اعتبار یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومانی با اشتغالزایی دائم دو و موقت یک نفری، شش پروژه صنایع کشاورزی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومانی و با اشتغالزایی دائم ۱۷۴ و موقت ۸۸ نفری و تثبیت شغل ۱۹۹ نفری و ۱۸ طرح گلخانه‌ای با اشتغالزایی دائم ۴۲ نفری و موقت ۳۵ نفری و تثبیت اشتغال برای شش نفر از جمله این پروژه‌ها دانست.

اشتغالزایی دائم ۹۰۹ نفری پروژه‌های افتتاحی

فتحی ادامه داد: در مجموع ۸۱ پروژه با اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان با ظرفیت اشتغال دائم ۹۰۹ و موقت هزار و ۹۵۴ نفری و تثبیت اشتغال ۶۲۰ نفری امروز افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که هفت هزار و ۴۹۴ خانوار از این طرح‌ها در طول سال بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته شاهد افتتاح ۲۱۵ پروژه در بخش کشاورزی استان با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان به مناسبت‌های مختلف بودیم.

۶۳ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار

وی افزود: با افتتاح‌های امروز، هزار و ۸۵ هکتار به اراضی آبیاری تحت فشار افزوده خواهد شد که در مجموع هم اکنون ۶۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی استان، دارای آبیاری تحت فشار است که این مقدار تا سال ۹۲، ۴۳ هزار و ۷۴۲ هکتار بود و به عبارتی در طول هفت سال گذشته، ۲۰ هزار به این آمار افزوده شده است.

فتحی با اشاره‌ای به فضای گلخانه‌ای استان نیز گفت: تا سال ۹۲، مجموع گلخانه‌های استان ۶۴ هکتار بود که امروز این رقم به ۲۵۵ هکتار رسیده که نشان از رشد ۴۰۰ درصدی دارد.

گفتنی است در این مراسم به صورت نمادین، سه طرح سیستم آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد مجیدآباد شهرستان هوراند، طرح پرورش مکانیزه ماهیان قزل آلای سلطانی مراغه و فاز اول مجتمع گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری سبزی و صیفی گونش هریس به صورت ویدیوکنفرانسی توسط استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.