سمپاشی گروپ افزایش تولید محصولات کشاورزی در کرمانشاه به ۵.۱ میلیون تن - سمپاشی گروپ

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در انتهای سال ۹۷ بر اساس ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه برنامه سه ساله توسعه و پیشرفت کشاورزی برای استان در دستور کار قرار گرفته و تهیه و تدوین شد.

وی افزود: ایجاد اشتغال و تولید پایدار و افزایش سرانه بهره‌وری یکی از اولویت‌های اصلی برنامه توسعه کشاورزی استان کرمانشاه بوده اما توجه شده که به هر قیمتی تولیدات افزایش پیدا نکند زیرا ما مسئول حفظ منابع آب و خاک برای نسل آینده نیز خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۹۷ میزان تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه ۴.۳ میلیون تن بوده اما هم اکنون این تولیدات به ۵.۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

حاتمی با بیان اینکه برای تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن باید به موضوع صنایع تبدیلی توجه شود، بیان کرد: تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن نیازمند پیوند زدن محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی است که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تولیدات صنایع تبدیلی استان کرمانشاه از یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن در سال ۹۷ به ۲ میلیون ۲۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که بخش کشاورزی در استان کرمانشاه با آن رو به رو بوده، نبود زیر ساخت لازم برای انبار کردن محصولات در سردخانه‌ها است که باعث عدم عرضه یکنواخت محصولاتی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات شده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بخش افزایش ظرفیت سردخانه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت سرخانه‌ها های استان کرمانشاه از پنج هزار تن در سال ۹۸ به ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها