سمپاشی گروپ افزایش نقش آفرینی بخش کشاورزی در حوزه اقتصادی ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز یکشنبه در جریان بازدید از یک مجتمع دامپروری در شهرستان اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از حوزه هایی در کشور است که می تواند به خوبی در درآمدزایی، اقتصاد و اشتغال اثرگذاری مثبت داشته باشد.

استاندار مرکزی افزود: در این راستا لازم است که تقویت عرصه های مختلف بخش کشاورزی از زراعت و باغداری تا پرورش دام و طیور و آبزیان در دستور کار قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه هم اکنون با مشکل خشکسالی در کشور درگیر هستیم، باید مدیریت بحران نیز در بخش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که اقدام جدی برای اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم آب بر، یکی از این اقدامات مهم است.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین باید به نحوی برنامه ریزی شود که بهره وری تولید در بخش کشاورزی افزایش یابد که این امر مستلزم پیاده سازی شیوه های نوین در این حوزه است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی نیز با وجود آن که در اقلیم نیمه خشک کشور قرار دارد اما از ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی برخوردار است و در حال حاضر یک چهارم اشتغال این استان به این بخش تعلق دارد.

آقازاده ادامه داد: با توجه به برخوردار از اقلیم نیمه خشک، آنچه در این استان در بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، اصلای الگوی کشت و ترویج سیستم آبیاری نوین و ارتقای بهره وری است.

استاندار مرکزی توضیح داد: در حوزه های دیگر این بخش همچون پرورش دام و طیور و… نیز با توجه به بروز برخی بیماری ها و خسارت هایی که ایجاد می کند، بایستی پیشگیری و همچنین پیش آمادگی لازم برای کنترل شرایط وجود داشته باشد که در این راستا لازم است فعالان این حوزه تحت آموزش های تخصصی قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها