سمپاشی گروپ افزایش ۱۸۳ هزارتنی تولیدات کشاورزی/۷۸۵۳ فرصت شغلی ایجاد می شود - سمپاشی گروپ

محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برنامه امسال این سازمان در راستای تحقق شعار جهش تولید، سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریالی در حوزه‌های مختلف کشاورزی است که با این کار ۱۸۳ هزار و ۳۹۸ تن به ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.

وی افزود: این میزان سرمایه گذاری در ۱۰ زیربخش کشاورزی شامل آب و خاک، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، دام و طیور، شیلات، توسعه بازرگانی، صنایع تبدیلی و ترویج انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به منابع مالی این سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سه هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال از محل تملک ملی، یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال از محل تملک استانی، ۱۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات دولتی و ۲۹۲ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری بهره‌برداران تأمین می‌شود.

سپری یادآور شد: با تحقق این میزان سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی زمینه ایجاد هفت هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی جدید و تثبیت ۴۰ هزار و ۳۰۵ شغل فراهم شده و در کنار آن شعار جهش تولید نیز محقق می‌شود.

وی بیان کرد: بخش زراعت با پنج هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بیشترین میزان پیش بینی را به خود اختصاص داده و پس از آن آب و خاک با چهار هزار و ۸۷ میلیارد ریال، دام و طیور با دو هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال و باغبانی با دو هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: انتظار می‌رود با تحقق این میزان سرمایه گذاری میزان تولیدات فعلی کشاورزی کردستان از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن به حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.