سمپاشی گروپ اقتصادی شدن و توسعه بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مشکلات اقتصادی در کشور به بخش کشاورزی نیز ورود کرده و خشکسالی های چند سال اخیر، سرمازدگی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز به این مشکلات دامن زده، بنابراین فشار زیادی بر بخش کشاورزی حاکم است. 

 وی بیان کرد: بخش کشاورزی پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری دارد و تامین کننده امنیت غذایی و امنیت آینده مردم است و امنیت اجتماعی، بهداشتی و روانی در گرو وضعیت مطلوب بخش کشاورزی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: رفع بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی مانند خشکسالی و کاهش نزولات جوی و… خارج از توان است اما با برنامه ریزی صحیح می توان در جهت رفع مشکلات قدم برداشت.

فرخی با بیان اینکه تشکیل جلسات و کارگروه ها باید هدفمند، موثر و با یک خروجی مشخص باشد، اظهار کرد: در سال جاری اقدامات مطلوب و موثری در بخش کشاورزی انجام شده، اما مشکلات و وضعیت بخش کشاورزی به قوت خود باقی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: اگرچه در حوزه تحقیقات کشاورزی اقدامات مطلوبی انجام شده، اما تحقیقات انجام شده باید اجرایی شوند، تا شاهد باشیم که در بخش کشاورزی افزایش تولید و کاهش مصرف آب داشته ایم.  
 
فرخی مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با اقدامات کارشناسانه و اصولی دامپزشکی و همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و همچنین کاهش ۸۰درصدی آتش سوزی در مراتع را از اقدامات موثر در حوزه کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات اصولی و هماهنگی بخش های مختلف، می توان جلوی بسیاری از خسارت های احتمالی را گرفت.

وی بیان کرد: اقدامات موثر بر توسعه بخش کشاورزی باید شناسایی و اولویت بندی شود و همچنین با پیگیری جدی در جهت رفع موانع و مشکلات بخش کشاورزی، بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: توجه ویژه و پیگیری جدی در زمینه رفع مشکلات بخش صنعت استان مرکزی انجام شده، اما بخش کشاورزی با وجود ظرفیت های مطلوبی که دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فرخی ادامه داد: بخش کشاورزی باید اقتصادی شود و اگر شاهد کاهش سرمایه گذاری در این بخش هستیم به دلیل خارج شدن از وضعیت  اقتصادی است، اگر این روند ادامه یابد، کشاورزی محکوم به فنا است.

وی افزود: افزایش تولید در بخش های زراعی، محصولات باغی، شیلات و … نیازمند شناسایی راهکارهای موثر در توسعه کشاورزی و تمرکز بر اولویت ها است که باید مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه پروژهایی که می تواند به اقتصادی کردن کشاورزی کمک کند باید اجرا شود، تصریح کرد: به عنوان مثال پروژه گازرسانی به واحدهای مرغداری که در اتاق بازرگانی بررسی شد، می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و در نتیجه اقتصادی شدن بخش زیرمجموعه کشاورزی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها