سمپاشی گروپ الزام شهرداری تهران و کلانشهرها به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، دو بند از تبصره ۸ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (الف) تبصره ۸ لایحه بودجه «به دولت اجازه داده می‌شود برای اجرای عملیات تکمیل و احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی، با تأکید بر یکپارچه‌سازی اراضی احداث آب‌بندان‌ها، مرمت و بازسازی قنوات که توسط بخشهای غیردولتی و تعاونی‌های تولیدی انجام می‌شود، در راستای اجرای حکم بند ب قانون برنامه ششم توسعه تا هشتادوپنج درصد(۸۵%) اعتبارات مورد نیاز را از محل طرحهای ذیل برنامه‌های ۱۳۰۶۰۱۲۰۰۰ و ۱۳۰۷۰۰۲۰۰۰ به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند. سهم باقی‌مانده به عنوان سهم بهره‌برداران به صورت نقدی یا تأمین کارگر و تأمین مصالح یا کارکرد وسایل راهسازی و نقلیه و یا نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای دارای پروانه بهره‌برداری قابل پذیرش است».

نمایندگان همچنین در بند (ب) این تبصره، شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا را مکلف کردند، «در اجرای ماده (۶) قانون هوای پاک مصوب ۲۵/۴/۱۳۹۶ مبنی بر الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق متوقف کردن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نسبت به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) اقدام کنند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام کند. مبالغ وصولی جریمه‌های صادرشده به ردیف درآمد عمومی ۱۶۰۱۸۳ نزد خزانه‌داری کل واریز می شود تا از محل اعتبار ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در جهت کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران و سایر شهرهای دارای آلودگی هوا اختصاص یابد».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها