سمپاشی گروپ انتشارات برتر کتاب در ایران  - سمپاشی گروپ

یکی از اولین مشکلاتی که در ورود به دنیای کتاب خوانی وجود دارد انتخاب کتاب مناسب است.

سعی کنید به حرف دیگران توجه نکنید و موضوعات مورد علاقه ی خود را بخرید.

سوال بعدی این است که بر طبق چه معیاری کتاب بخرید ؟

می توانید از افرادی که اهل کتاب هستند سوال بپرسید و از آن ها کمک بگیرید.

شما اگر بهترین انتشارات را بشناسید شاید بهتر بتوانید کتاب انتخاب کنید پس با ما همراه باشید تا با برترین انتشارات ایران آشنا شوید.

۱)انتشارات چشمه :

یکی از بهترین انتشارات کتاب در ایران انتشارات چشمه است. این انتشارات در زمینه های مختلف هنر و ادبیات مثل: نمایشنامه، شعر، فیلمنامه، سینما، علوم اجتماعی، فلسفه، تاریخ فعالیت دارد.

هم چنین این انتشارات بیش تر از ۳۰۰ کتاب ادبی را نیز چاپ کرده است، از جمله بسیاری از نویسندگان و شاعران بزرگ ایرانی همچون احمد شاملو، فریدون مشیری، محمود دولت آبادی، محمد رضا شفیعی کدکنی، علی اشرف درویشیان، ایرج افشار، هوشنگ ابتهاج و احمد رضا احمدی.

۲) انتشارات ققنوس :

این انتشارات یکی از قدیمی ترین انتشارات ایران است.

از سال های اول انقلاب انتشارات ققنوس مشغول به کار بوده است. در سال ۱۳۵۶ پس از این که کتاب فروشی امیر نیز به انتشارات ققنوس تبدیل شد و بعد از این که یک فروشگاه دو طبقه بزرگ خریدند نیز این انتشارات کار خود را در حوزه های مختلف با جدیت شروع کرد.

شازده احتجاب اثر هوشنگ گلشیری، منظومه خاک اثر محمد علی سپانلو، توراندخت اثر برتولت برشت این کتاب ها از اولین کتاب هایی هستند که در این انتشارات چاپ شده اند.

۳) انتشارات نگاه :

انتشارات نگاه فعالیت خود را در زمینه ی ادبیات از سال ۱۳۵۲ شروع کرده است.

این انتشارات در زمینه های گوناگون از جمله داستان، رمان، ترانه، نقد و نظریه، هنر، تاریخ و زندگی نامه های شاعران و نویسنده های بزرگ از طریق ترجمه کردن، فیلمنامه، نمایشنامه، روانشناسی و… چاپ کرده است.

انتشارات نگاه ناشر تخصصی افرادی مانند بزرگ علوی، احمد شاملو، نیما یوشیج و بزرگان ادبی دیگر می باشد.

۴) انتشارات امیر کبیر :

انتشارات امیر کبیر یکی از معروف ترین و بزرگ ترین انتشارات در سراسر کشور است.

این انتشارات در سال ۱۳۲۸ شروع به فعالیت کرده است که در آن دوره بزرگ ترین واحد انتشار خصوصی در ایران به شمار می رفت.‌ هم چنین عناوین خوبی نیز کسب کرده است، در سال های ۱۳۸۰، ۱۳۸۱، ۱۳۸۴، ۱۳۸۶ به عنوان ناشر برتر و برگزیده ی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شد.

از فعالیت های مهم انتشارات امیر کبیر چاپ فرهنگ فارسی شش جلدی معین و فرهنگ فارسی و انگلیسی آریان پور است.

این انتشارات دو هزار و هشتصد کتاب چاپ کرده است.

۵) انتشارات سوره مهر :

از انتشارات با کیفیت و برتر در ایران انتشارات سوره مهر می باشد که در زمینه های ادبیات انقلاب اسلامی، ادبیات دفاع مقدس ،پژوهش و هنر فعالیت می کند.

این انتشارات همچنین یک بخش جداگانه برای کودک و نوجوان دارد که مهرک نامیده می شود.

۶) انتشارات ثالث :

این انتشارات از سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را شروع کرد و در طی این سال ها با فعالیت های خود توانسته است به یکی از بهترین انتشارات ایران تبدیل شود.

انتشارات ثالث در حوزه های گوناگونی از جمله تاریخ، دین، ادبیات، فلسفه، علوم اجتماعی، هنر و روانشناسی آثار مهمی را چاپ کرده است و تاکنون هزار و نهصد عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.

این انتشارات در عرصه ی بین المللی نیز فعالیت دارد و هم چنین در نمایشگاه های بین المللی کتاب در کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارد.

کتاب فروشی ثالث سه طبقه دارد، طبقه اول لوازم التحریر، طبقه دوم صنایع دستی و موسیقی، طبقه سوم به گالری هنری و سالن اجتماعات تعلق دارد.

۷) نشر نیماژ :

این انتشارات فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در حوزه ی شعر شروع کرده است. البته پس از یک سال انتشارات نیماژ فعالیت خود را گسترش داد و شروع به چاپ آثار داستانی نویسندگان داخل و خارج مشغول شد.

از جمله در حوزه های گوناگون علوم انسانی مانند فلسفه، ادبیات داستانی و نمایشی، علوم اجتماعی آثار زیادی را چاپ کرده است.

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com   مراجعه نمایید و کتاب ها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.