سمپاشی گروپ بخش کشاورزی نیازمند گذر از روش های سنتی و اتخاذ رویکرد علمی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی مقدسی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بخش کشاورزی از نظر اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه و سایر سیاست های کلی نظام و همچنین اسناد بالادستی اهمیت این حوزه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه که از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم و بارها با وزیر در میان گذاشته شده این است که بهره وری این حوزه را ارتقا دهند و نگاه سنتی این حوزه به نگاهی مدرن مبدل گردد زیرا کشور ما دارای متوسط بارش ۲۵۰ میلی متر است که در شرایط فعلی کاهش یافته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با دیدی علمی به حوزه کشاورزی بنگرند و اگر قرار بر ظرفیت سازی باشد حوزه کشاورزی از جمله بخش هایی است که از ظرفیت ارتقای بسیار مطلوبی برخوردار است و با تبدیل نگاه سنتی به مدرن در زمینه بهره برداری از این بخش و ترویج نگاه علمی خوشبختانه حرکت های مطلوبی آغاز شده اما هنوز هم با درجه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

مقدسی تصریح کرد: استان مرکزی از سبقه کشاورزی برجسته ای برخوردار است و اگر به حوزه صنعت این استان بیشتر پرداخته می شود تنها به سبب وجود مشکلاتی است که این استان را احاطه کرده اند و با این حال بخش کشاورزی یکی از بخش های قابل ارتقای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید گوشت قرمز و سفید، تولید تخم مرغ، شیر، لوبیا، ماهیان زینتی، گل، زیتون، پسته، انار، گندم و سایر تولیدات حوزه کشاورزی در استان مرکزی بسیار قابل توجه است و در بسیاری از این عرصه ها تولیدات استان مرکزی بیش از نیاز استانی است اما هنوز این حوزه به جایگاه مطلوب خود نرسیده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید تمامی داشته هایمان را در راستای تغییر نگرش دراین حوزه به کار گیریم تا از ظرفیت های موجود نهایت استفاده بهینه را داشته باشیم، در راستای اخذ رضایت مقام معظم رهبری توسط اعضای مجلس اسلامی برای استفاده از صندوق توسعه ملی توجه به حوزه کشاورزی یکی از مواردی بود که در دستور کار قرار داده شد.

مقدسی بیان کرد: متوسط سن مدیران و نیروهای حوزه کشاورزی در بخش کشاورزی استان مرکزی بالا است و باید به اصل جوانگرایی و استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان در این بخش توجه ویژه ای شود، تاکنون این اقدامات مشاهده نشده و اقدامات صورت گرفته بسیار محدود بوده که امیدواریم دولت در این حوزه گام های اساسی بردارد.

وی ابراز داشت: شاغلین و بازنشستگان حوزه جهاد کشاورزی مزایایی درخور زحماتشان دریافت نمی کنند که باید تجدید نظری در راستای پرداخت مزایای اعضای این مجموعه صورت گیرد، جهادکشاورزی محلی برای ارائه خدمت است و با اینکه تفکرات سیاسی وجود دارد، اما این مکان صرفا باید تمام تلاش خود را در راستای ارائه خدمت صادقانه به کشاورزان به کار بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها