سمپاشی گروپ برداشت کلزا در سطح ۲۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مهران آغاز شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی اظهار کرد: شهرستان مهران با وجود بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های اصلی کشاورزی به خصوص تولید کلزا و گندم در استان ایلام است.

وی بیان کرد: کشاورزان این شهرستان به واسطه گرمسیری بودن هر ساله زودتر از سایر شهرستان‌های استان، مشغول برداشت محصولات می‌شوند.

محمدی با اشاره به آغاز برداشت کلزا در شهرستان مهران، افزود: توسعه کشت کلزا در سال‌های اخیر در شهرستان به واسطه خرید تضمینی توسط دولت و نیاز به آب کم مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران به کشت کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول کلزا به ارزش ریالی ۳۲۰ میلیارد ریال در شهرستان برداشت و تحویل مراکز خرید داده شود.

محمدی یادآور شد: برای سهولت در خرید محصول کلزا در شهرستان، دو مرکز خرید با استقرار کارشناسان و رعایت پروتکل بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش دستگاه کمباین از سایر مناطق کشور وارد شهرستان مهران شده و با هماهنگی به عمل آمده برای برداشت غلات طی روزهای آینده به حدود ۵۰ الی ۵۵ دستگاه افزایش خواهند یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها