سمپاشی گروپ بیش از ۶۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شد - سمپاشی گروپ

محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان کردستان از آغاز تیرماه سال جاری شروع شده است تا روز گذشته ۶۷۳ هزار و ۱۲۸ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

وی به میزان گندم خریداری شده در سامانه سیفا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۵۸ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۷۵ کیلوگرم گندم در این سامانه به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۰ مرکز خرید گندم ۸۴ مرکز فعال هستند، گفت: آهنگ خرید گندم در استان در حال حاضر روزانه به ۷ هزار و۹۲۰ تن می‌رسد.

سپری با اشاره به ارزش ریالی بهای گندم در استان که معادل هزار میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون یک هزار میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۵۰۸ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است که نشان دهنده پرداخت ۷۴ درصدی به کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان گندم خریداری شده در استان کردستان رشد داشته است.

سپری به میزان خرید گندم در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار با ۱۸۹ هزار و ۶۳۰ تن بیشترین و شهرستان سروآباد با ۹۷۵ تن کمترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به کلزای خریداری شده از کشاورزان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و ۷۷۶ تن کلزا از ۲۲۷ کشاورز کردستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان بوده است.

سپری در پایان اظهار کرد: شهرستان سقز با ۵۷۸ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم و بیجار با ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم بیشترین و کمترین میزان خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.