سمپاشی گروپ تأیید و اجرای ۲۳ طرح پژوهشی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا - سمپاشی گروپ

ابراهیم فرزام در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شش طرح پژوهشی برای بهره‌وری باغ‌های کیوی و بادام زمینی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آستارا اجرا می‌شود، اظهار کرد: نتایج این پژوهش‌ها در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی بررسی اثر زمان محلول پاشی سولفات و اسید بوریک، تراکم کاشت بر خصوصیات رویشی، هرس تابستانی، علل میوه‌های بد شکل و برآوردی از درصد تشکیل آنها و تأثیر روش‌های مختلف هرس تابستانی بر میوه صادراتی کیوی و ارزیابی سازگاری و پایداری عملکرد بادام زمینی را از این طرح‌ها پژوهشی عنوان کرد.

فرزام در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۸۱ تاکنون ۲۳ طرح پژوهشی ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا تصویب، تأیید و اجرا شده است، گفت: بهره مندی کشاورزان از آموزه‌های علمی و تحقیقاتی، به کاهش خسارت‌ها و بهره وری کشاورزی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته باغ الگوی کیوی به مساحت حدود نیم هکتار و با هزینه‌ای بیش از ۴۲۰ میلیون ریال در آستارا ایجاد شد، افزود: با توجه به نیاز هر هکتار کیوی به ۲ کارگر دائمی و فعالیت شرکت‌های صادرات کیوی، کشت اصولی و علمی این میوه و در مجموع باغداری کیوی و هرس آن از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.

رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا، گفت: حفظ ارقام زراعی و باغی بومی و انتقال آنها به آیندگان، بررسی ایده‌های کشاورزان و جهاد کشاورزی آستارا و پژوهش‌های علمی برای توسعه و ترویج کشاورزی از وظایف ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان آستارا است.

فرزام با بیان اینکه ایستگاه تحقیقات باغبانی آستارا با وسعت ۱۴ هکتار و با قدمتی در حدود ۹۳ سال مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: نخستین باغ کیوی در گیلان در شهرستان آستارا با قدمت بیش از ۲۲ سال و در زمینی به مساحت بیش از ۲ هکتار احداث شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش و گسترش باغات کیوی این محصول تجاری در منطقه غرب گیلان و استقبال روز افزون مردم‌منطقه از آستارا تا تالش هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها