سمپاشی گروپ ثبت نام ۳ نفر از ۱۲هزار بهره بردار بخش کشاورزی برای تسهیلات کرونا - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر پنج شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات کرامت استانداری گفت: هرچند ثبت‌نام متقاضیان بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تا پایان مردادماه تمدید شده است، اما هم چنان استقبال قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: این تسهیلات برای اصناف جذابیت لازم را ندارد به همین دلیل اشتیاقی برای ثبت نام وجود ندارد.

مرتضی حیدری هم در این جلسه با اشاره اینکه نرخ ۱۲ درصدی تسهیلات کرونایی را یکی از دلایل استقبال نشدن از این طرح است گفت: عدم پیگیری دستگاه‌ها، عامل مهمی در پایین بودن عملکرد قم در جذب تسهیلات است.

فرماندار قم افزود: از ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی قم فقط ۳ نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه از ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی قم بیشتر از ۸۰ درصد از آن‌ها هیچ تمایلی به چنین تسهیلاتی با شرایط ذکرشده ندارند گفت: پرداخت این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و شرایط خاص عملاً جذابیت آن را برای متقاضیان از بین برده است.

عباس پورمیدانی افزود: این بسته‌های شرایط سختی دارد و یکی از شرایط این تسهیلات تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودن است درحالی‌که اغلب کشاورزان قم بیمه عشایری و روستایی هستند.

به گفته این مسئول، وجود معوقات بانکی کشاورزان و دام پروران هم عملاً جذب این تسهیلات را برای اندک متقاضیان آن را از بین برده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها