سمپاشی گروپ جای خالی رگولاتوری در کنترل بحران آب/مشکل، مدیریت است - سمپاشی گروپ

سید حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه  بحث  حفاظت از منابع طبیعی  باید تبدیل به یکی از مهم ترین اولویت های کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تبدیل شود، گفت:با اولویت قرار دادن چنین سیاستی می توانیم داشته های خود را با ارزش افزوده بیشتر صادرکنیم. به همین منظور باید از منابع خود در بخش های مختلف به ویژه آب و برق صیانت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در حوزه آب سیاست های نادرستی را در پیش گرفتیم، ادامه داد: با در پیش گرفتن این سیاست ها باعث خشکی و از بین رفتن صدها منابع آب زیر زمینی(دریاچه زیر زمینی) شدیم. به این ترتیب سطح ذخیره آب های زیرزمینی به شدت کاهش یافت. با وجود اینکه ایران به طور کلی کشور خشک و کم آبی است اما تا به امروز مهم ترین معضل در زمینه آب، فقدان مدیریت صحیح در حفظ و صیانت از منابع آبی بوده است.

این فعال بخش خصوصی علت اعتراض های موجود مردم، به ویژه ساکنین ناحیه رشته کوه زاگرس، را گلایه  از سیاست های غلط آبی گذشته دانست و افزود: حدود ٨٥ تا ٩٥ درصد از آب کشور به بخش کشاورزی تخصیص می یابد. صنعتی که باید دید سهم آن در اقتصاد ملی و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد کشور چه میزان است که آب گرانبها را به آن تخصیص می دهند.

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به فقدان وجود یک نهاد رگولاتوری در صنعت آب کشور، تصریح کرد: مجموعه های متفاوتی در مقوله مدیریت منابع آب کشور و نوع و نحوه مصرف آن دخالت دارند که این نهادها باید  در یک نهاد مشترک و ذی قدرت نسبت به روند رخدادهای موجود در این صنعت، گردهم آمده و در این زمینه سیاست گذاری و اقدام کنند.

به گفته صالحی اگر این نهاد رگولاتوری تاسیس شود،  می توان به مدیریت بحران آب در کشور امیدوار باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها