سمپاشی گروپ عربستان به قطب صادرات محصولات کشاورزی روسیه تبدیل می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، «سرجی لوین» سخنگوی وزارت کشاورزی روسیه گفت: مسکو و ریاض در حال رایزنی در مورد برنامه ای هستند که عربستان سعودی را به قطب صادرات محصولات کشاورزی روسیه تبدیل می کند.

وی گفت: عربستان چهار راه سنتی راه های اقتصادی است و دارای یک موقعیت ژئوپولتیکی مناسبی است. از زمان دوران باستان، مردمانی که در این منطقه زندگی می کردند با کشورهای اطراف خود و آفریقا تجارت انجام می داند.  

«لوین» گفت: سعودی ها میل دارند تا با خرید محصولات کشاورزی روسی نه تنها برای خود؛ بلکه برای همسایگان خود به کانون محصولات کشاورزی روسیه تبدیل شوند و این مستلزم ساخت زیرساخت مناسب است.  

به گفته این مقام رسمی روسی، وزارت کشاورزی روسیه صحبت هایی را برای انجام یک پروژه مشابه با امارات متحده عربی شروع کرده؛ اما مشکل آن است که اماراتی ها در خلیج قرار دارند؛ در حالیکه سعودی ها دسترسی سریع به کشورهای آفریقایی و دریایی سرخ دارند. البته این پروژه ها می توانند یکدیگر را تکمیل کنند.  

روسیه بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده غلات در دنیا است و پیش بینی می شود تولید محصولات کشاورزی این کشور در سال جاری میلادی ۳ درصد بیشتر از سال گذشته باشد که رقم ۱۲۰.۷ میلیون تن ثبت شده بود و برداشت روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک رکورد در مقایسه با زمان اتحاد جماهیر شوری تبدیل شود.

وزارت کشاورزی روسیه پیش بینی کرده که صادرات غلات در سال جاری کشاورزی این کشور که از ماه جولای سال ۲۰۱۷ میلادی تا ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی است، ۴۵ میلیون تن باشد که این رقم برای سال گذشته ۳۵.۵ میلیون تن گزارش شده است.  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها