سمپاشی گروپ علاقه‌مندی ایران برای پی‌ریزی روابط اقتصادی بلندمدت با برزیل - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگوی تصویری حسین قریبی سفیر ایران در برازیلیا با «ترزا کریستینا»  وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل، راه‌های تداوم و گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و دامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گفتگو که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، قریبی با اشاره به جایگاه تجارت محصولات کشاورزی در روابط دوجانبه، بر علاقه‌مندی ایران به پی‌ریزی یک روابط اقتصادی بلند مدت از طریق ایجاد یک چارچوب جامع و همکاری تجاری متوازن و پایدار تاکید کرد.  

وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز در این دیدار ایران و برزیل را دو کشور دوست با سابقه طولانی همکاری به‌ویژه در بخش کشاورزی توصیف کرد و بر اراده وزارت خانه متبوع خود جهت کمک به اهداف مورد نظر در توسعه روابط و همکاری‌های در این عرصه تاکید کرد.

لازم به ذکر است، تجارت محصولات کشاورزی بخش عمده روابط تجاری دوجانبه ایران و برزیل را شامل می‌شود. ذرت، سویا، کنجاله سویا، گوشت و شکر مهم‌ترین اقلام صادراتی برزیل به ایران را تشکیل می‌دهند.

صادرات برخی اقلام مورد استفاده در کشاورزی از ایران هم بخش اصلی صادرات ایران به برزیل در سال گذشته را تشکیل داده است.

زمینه‌های بسیاری برای توسعه این بخش بین دو کشور وجود دارد که در سفر آتی وزیر برزیلی به ایران مورد توجه قرار خواهد گرفت. برزیل یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات و فناوری‌های افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در جهان بشمار می‌آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها