سمپاشی گروپ فعالیت‌های زراعی و باغی در استان همدان شناسنامه‌دار می‌شوند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر نقی‌ئی ظهر سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بابیان اینکه سال گذشته تولیدات بخش کشاورزی استان همدان ۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تن به ارزش ۶۵ هزار میلیارد ریال بود، گفت: ۱۱۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان همدان فعال است.

وی حمایت از تولید و اشتغال بخش کشاورزی را مورد تاکید قرارداد و بابیان اینکه توسعه تولید متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازهای استان همدان مورد توجه است، افزود: حجم تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان همدان به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هم اکنون حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان همدان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نقی‌ئی با بیان اینکه کشاورزی یک بخش فعال و اقتصادی و دارای توجیهات فنی و مالی است، عنوان کرد: باید به هر شیوه ممکن از تولیدکنندگان بخش کشاورزی دفاع کرد.

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان همدان به تلاش برای کاهش مصرف آب در تولیدات کشاورزی اشاره و با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۱۲ هزارهکتار از اراضی مستعد در استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهزشد، گفت: تعهد سال گذشته در این زمینه ۱۰ هزار هکتار بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی دارای مجوز از جهاد کشاورزی در زمینه‌های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی، پرورش ماهی در استان همدان فعال است، به برنامه ریزی برای شناسنامه دار کردن فعالیت‌های زراعی و باغی در استان همدان اشاره و عنوان کرد: برای کشاورزان در قالب صنفی مجوز صادر می‌شود تا ابتدا هویت پیدا کرده و سپس با این مدرک از منابع اعتباری و بانکی استفاده کنند.

نقی‌ئی همچنین با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۲۹۱ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۹۷۲ میلیارد تومان از استان همدان صادر شد، گفت: کشورهای عراق، ارمنستان، بلاروس مقصد صادرات محصولات بوده است.

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان همدان صادرات محصولات کشاورزی از استان همدان در سال ۹۵ را ۲۸۷ هزار تن به ارزش ۸۳۲ میلیارد تومان و معادل ارزی ۲۹۶ میلیون دلار عنوان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها