سمپاشی گروپ لزوم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در صنعت کشاورزی - سمپاشی گروپ

سید هدایت‌اله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سهم کشاورزی در استفاده از منابع آبی در شهرستان اندیمشک چشم‌گیر بوده و از این روی در زمینه مدیریت منابع آب و مصرف این ماده حیات‌بخش برنامه‌ریزی گسترده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آبیاری تحت فشار روستای قلعه رزه از طرح‌های مدیریت منابع آب در زمینه کشاورزی است، افزود: طرح آبیاری تحت فشار روستای قلعه زرده دارای مرحله‌های مختلف بوده و تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب گفت: پس از بهره‌برداری طرح آبیاری تحت فشار روستای قلعه رزه بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش خدمات نوین آبیاری قرار می گیرد.

وی، استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی را نیاز امروز صنعت کشاورزی دانست و اظهار کرد: پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبیاری روستای قلعه زرده یک گام بزرگ برای تبدیل شیوه‌های کشاورزی سنتی به شیوه‌های نوین بوده و در این زمینه باید با تلاش و جدیت تمام مسیر را تا زمان تحقق و تبدیل کلیه اراضی آبی سنتی به روش‌های نوین آبیاری برنامه‌ریزی کرد.

موسوی، روند اجرایی تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی را مثبت عرض‌یابی کرد و گفت: اداره جهاد کشاورزی از تمام توان و ظرفیت خود برای بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار استفاده کرده و اقدامات انجام شده ابتدای راه مدیریت منابع آبی خواهد بود و در این زمینه برنامه بلند مدت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی عدم تکمیل برق و تشکیل تعاونی تولید توسط کشاورزان تحت پوشش طرح آبیاری روستای قلعه زرده را از مشکلات پیش‌روی این طرح بیان و تصریح کرد: مشکلاتی از قبیل عدم تکمیل شبکه برق و تشکیل تعاونی توسط روستائیان بهره‌برداری از طرح آب رسانی روستای قلعه رزه را با تاخیر مواجه کرده که با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکلات مذکور پیش‌بینی و حداکثر تا یک ماه آینده این طرح به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها