سمپاشی گروپ کاهش محسوس دمای هوا در استان کرمانشاه/هشدار به کشاورزان - سمپاشی گروپ

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین پیش‌بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان گفت: براساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، طی هفته جاری امواجی ناپایدار به تناوب از نوار شمالی کشور عبور می کنند.

وی افزود: اثرات این امواج، به شکل رشد ابر، در بعضی ساعات وزش باد همراه با گردوخاک و کاهش تدریجی دمای هوا در نقاط مختلف استان مشاهده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین کاهش دما در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه محسوس خواهد بود.

خسروی گفت: وزش باد، طی ساعاتی از امروز دوشنبه در نواحی شرقی و شمالی استان نسبتاً شدید پیش بینی می شود.

به گفته وی؛ طی هفته جاری موجی ناپایدار که با ریزش هوای سرد به جو منطقه همراه است،  از روز سه شنبه تا پنج شنبه سبب کاهش محسوس دمای هوای شبانه در سطح استان، خواهد شد.

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه  به کشاورزان و باغدارن در خصوص توجه به توصیه های هواشناسی تاکید کرد و افزود:  این شرایط بویژه در نواحی سردسیر ممکن است سبب بروز خساراتی به محصولات باغی و زراعی شود.

وی خطاب به کشاورزان توصیه کرد:  درنقاط معتدل استان آماده سازی نهایی جهت کشت‌های پاییزه، تهیه بذر مناسب و تنظیم خطی کارها انجام شود.

خسروی بر مبارزه با جوندگان در اماکن تابستانه مانند مزارع آبی، حاشیه کانالها و خطوط بین مزارع تاکید کرد و گفت: زراعت کلزا در مناطق معتدل در آخرین فرصت های باقیمانده تداوم یابد

وی افزود: چنانچه گندم وجوکاران قصداستفاده از بذورخود مصرفی  جهت کشت درفصل زراعی پیش رو را دارند لازم است ازبکارگیری مزارعی که در طول حیات خود علائم زیستی نامناسبی داشته اند جدا اجتناب کرده و درصدد تهیه بذور اصلاح شده باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: باغداران آبیاری باغات را با کاهش مقدار آب و درفاصله زمانی طولانی تر انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: به زارعین محصولاتی نظیرپیاز، سیب زمینی، چغندرقندوذرت توصیه اکید می شود دراسرع وقت نسبت به برداشت، جمع آوری و کیسه گیری آنها ویا پوشاندن محصولات ذکر شده با پوشش های مناسب و مرسوم اقدام کنند.

وی افزود: درمزارع سبزی وصیفی که مصرف تازه خوری دارند بهتراست از سمومی بهره گرفته شود که ماندگاری کمی در بافتهای گیاهی داشته باشند. همچنین درشیلات باتوجه به دما هوادهی بصورت منظم انجام ومدیریت جیره غذایی نیز اعمال شود.

خسروی ادامه داد: جهت پایداری منابع آب و خاک در اراضی کشاورزی ازتخریب وتبدیل عرصه های جنگلی و مرتعی خودداری شود. همچنین کاربرد پتاسیم محلول با آب آبیاری در زراعت های کلم، شلغم، ترپ و اسفناج توصیه می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها