سمپاشی گروپ ۱۹ طرح کشاورزی در مریوان افتتاح شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سیدعزیز هاشمی اظهارداشت: در شهرستان مریوان ۱۹ طرح در بخش کشاوزی و در بخش امور دام و همچنین یک طرح در بخش آبیاری به مساحت ۲۲.۵ هکتار به مناسبت گرامی داشت دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در مجموع برای تمامی این طرح ها یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی، ۱۷۲ میلیون آن نیز اعتبارات عمرانی دولتی و مابقی آن نیز آورده شخصی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری از این طرح ها ضمن ایجاد ۲۱ شغل جدید باعث تثبیت ۱۶ شغل شده است، ادامه داد: طرح پرورش گوسفند داشتی صنعتی با ظرفیت یکصد راس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که از این مبلغ ۲۳۰ میلون تومان اعتبارات دولتی و ۲۷۰ میلون تومان آن نیز آورده شخصی است با ظرفیت تولید سالیانه دو تن گوشت و همچنین سالیانه سه تن شیر گوسفندی، یکی از طرح هایی است که افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

هاشمی با اشاره به این نکته که تولید شیر گوسفندی بهترین شیر برای ایجاد پنیر است، یادآور شد: طرح پرورش گوسفند داشتی در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۴۸۵ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰ متر مربع و با ایجاد سه فرصت شغلی افتتاح شده است.

وی بیان کرد: از محل سدگاران ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است که باید چهار هزار و ۶۱۰ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شود که فعالیت های اولیه آن آغاز شده و امید است در سال جدید این میزان مورد بهره برداری قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها