سمپاشی گروپ ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مرند مجهز به سامانه نوین آبیاری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رحمانی، امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تغییرات اسای شهرستان مرند در بخش کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهرستان مرند با مساحت حدود ۳۲۸۰ کیلو مترمربع و با سطح اراضی زیر کشت کشاورزی و باغی بیش از ۹۵ هزار هکتار یکی از مهم‌ترین قطب‌های بخش کشاورزی و دامی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: این اراضی بعد از قانون اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۲ تا به امروز دارای عددی ثابت بوده و از این ۹۵ هزار هکتار حدود ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۴ هزار هکتار اراضی دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: اگر افزایش تولید در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است ناشی از افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش سطح زیرکشت از طریق سرمایه گذاری در این بخش می‌باشد وگرنه سطح زیرکشت شهرستان یک هکتار هم اضافه نشده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ پوشش انهار در سطح ۳۴۷ کیلومتر در کانال‌های درجه یک و درجه ۲ شهرستان اجرا شده است، عنوان کرد: ۳۶۰ رشته قنات در مرند وجود دارد که تا سال ۱۳۵۷، ۲۰ رشته مرمت و بازسازی شده بود که امروز حدود ۲۱۳ رشته لایروبی و مرمت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، با اشاه به وجود ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی در این شهرستان گفت: هم اکنون ۲ هزار هکتار از این اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرند دارای ۶ باب سد خاکی و ۱۸ باب بند انحرافی است، گفت: در بخش لوله گذاری در پایاب چاه‌ها بیش از ۲ هزار و ۹۸۳ کیلومتر در شهرستان انجام شده است.

رحمانی افزود: احداث جاده بین مزارع بیش از ۱۲۰ کیلومتر در سطح شهرستان اجرایی شده و تولید محصولات زراعی، باغی و دامی به ۶۰۴ هزار و ۸۱۹ تن افزایش یافته است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تولید محصولات زراعی به ۲۳۶ هزار و ۸۲۵ تن رسیده و تولید محصولات دامی به ۶۰۱ هزار و ۱۴۷ تن رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها