سمپاشی گروپ ۲۰ میلیون تن از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: حوزه کشاورزی حوزه معیشت مردم بوده و در هر زمان و هر مکانی برای حکومت ها و اداره کنندگان آن جامعه مهم بوده است.

وی افزود: ۸۰ هزار کارمند در جهاد کشاورزی فعالیت کرده و بخش تحقیقات این وزارتخانه جزو مهم ترین و علمی ترین دستگاه‌های کشور است.

تقوی تصریح کرد: نیاز کشور به گوشت ۸۶۰ هزار تن بوده و دام فعلی ما هم می تواند پاسخگو باشد ولی در برهه‌ای از زمان به علت تأخیر در ورود به بازار مجبور هستیم که واردات گوشت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مرغداری هم رشد خوبی در کشور اتفاق افتاده است، ادامه داد: ۱۲۵ میلیون تن محصولات باغی و زراعی در کشور تولید می شود که ۲۰ میلیون تن از آن به ضایعات تبدیل می‌شود.

تقوی با تأکید بر ایجاد و تقویت صنایع تبدیلی گفت: نباید به دنبال صنعتی شدن استان باشیم بلکه باید صنایع را در خدمت بخش کشاورزی آورده و با ایجاد صنایع تبدیلی، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت گفت: ۱۳ هزار هکتار کشت گلخانه ای در کشور وجود دارد که می‌توان آن را به ۱۰۰ هزار هکتار رساند.

تقوی با بیان اینکه پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطر ساحلی داریم، بیان کرد: هنوز نتوانستیم از دریا بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.

وی گفت: می توان شبکه تلویزیونی در زمینه کشاورزی راه اندازی کرد تا به کشاورزان آموزش داده رونق تولید اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر و تعویض نسل دام، عنوان کرد: این کار سبب افزایش بهره وری خواهد شد.

تقوی اضافه کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد و البته می توان آن را تا هزار میلیارد تومان هم افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه گلستان جزو استان های خوب در زمینه پرداخت زکات است، گفت: کل مبلغ زکات در همان مکان هزینه شده و که ۶۰ درصد در زمینه فقرا و ۴۰ درصد هم در زمینه های خدماتی و عمرانی و غیره صرف می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها