سمپاشی گروپ ۵۱ مرکز مجازفروش سیب صنعتی در آذربایجان غربی دایر شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی شنبه شب در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان افزود: ۵۱ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی در سطح استان ایجاد شده است که صاحبان کارخانه‌ها موظف به خرید از این مراکز هستند و با مراکز غیرمجاز خرید و فروش سیب صنعتی در استان برخورد شده و این بخش به صورت دائمی باید ساماندهی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت ارز، قیمت خرید سیب صنعتی در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشد و تصمیمات خوبی برای ساماندهی این موضوع و انتقال سیب‌ها به کارخانه گرفته شده است.

وی توسعه صادرات و بازار رسانی محصولات کشاورزی و تقویت تشکل‌های صادراتی و بروز رسانی روش‌های سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

جلیلی افزود: توسعه تشکل‌های تولیدی خدماتی و فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت تشکل‌ها در بخش کشاورزی و تکمیل زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی منسجم به صورت توصیفی و مکانی با استفاده از کاداستر اراضی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حلقه حمل و نقل، به عنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید به شمار می‌رود که مشکلات فراوانی در حوزه حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود دارد که متأسفانه زنجیره‌ای که محصولات آن را کامیون‌های یخچال دار حمل می‌کنند، در استان بسیار کم است در حالی که ضرورت دارد تا استان به ناوگان حمل سرد محصولات تجهیز شود.

وی یاد آور شد: تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان به صورت تضمینی توسط ۶۴ مرکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی در سطح استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و ۳۲۸ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران به حساب آنها واریز شده است.

جلیلی گفت: در حال حاضر برخی از محصولات هسته دار اعم از گیلاس، آلبالو و زردآلو به کشورهای عراق، روسیه و کشورهای همسایه صادر می‌شود و امیدواریم روند صادرات در ماه‌های پیش رو بیش از پیش تسهیل و افزایش یابد.

وی یادآور شد: بخش عمده محصولات هسته دار تولیدی امسال مربوط به محصول هلو و شلیل است که نیاز است همزمان با آغاز برداشت این محصولات موضوع بازار رسانی و صادرات این محصولات نیز تسهیل و مرتفع شود.

جلیلی افزود: هیچ گونه کمبودی از لحاظ تأمین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد و هم اکنون توزیع مرغ منجمد آماده طبخ به جهت تعدیل قیمت‌ها در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره مصرف آغاز شده است و در خصوص تأمین مرغ گرم آماده طبخ نیز مشکلی وجود ندارد، به طوری که در تیرماه سال جاری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: افزایش درآمد کشاورزان و ارتقای بهره وری منابع و عوامل تولید با بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی در چهارچوب توسعه پایدار و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه مطابق اهداف و برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها