سمپاشی گروپ آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در دهلران غیر قانونی است - سمپاشی گروپ

صابر نجومی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه ساله پس از برداشت محصولات زراعی، برخی از کشاورزان شهرستان دهلران بدون علم و آگاهی به عواقب کارخود، اقدام به آتش زدن کاه و بقایای محصولات خود می‌کنند که تهدید برای محیط زیست است.

وی گفت: متاسفانه برخی از کشاورزان منطقه به منظور آماده سازی مزارع برای کشت مجدد و برای تسهیل از بین بردن کاه و کلش وپسچر باقی مانده، پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن مزارع خود می‌کنند که این اقدام غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن پسچر مزارع باعث ایجاد آلودگی هوا، و سوزاندن درختان حاشیه مزارع وجاده ها مواصلاتی می‌شود، گفت: اداره جهاد کشاورزی و محیط زیست باید در سطح شهر با نصب بنرهایی کشاورزان را از معایب این آتش سوزی‌ها آگاه نموده و این باور غلط کشاورزان را با آموزش و اطلاع رسانی از بین ببرد چرا که این کار ضمن آسیب به خاک و زمین زراعی، موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

نجومی عنوان کرد: باتوجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از آتش زدن پسچر مزارع جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ومحیط زیست باید متخلفین برخورد قانونی کنند در غیر این صورت این دادستانی با ادارات مرتبط برخورد خواهد کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: جهاد کشاورزی ومحیط زیست باید متخلفینی که اقدام به آتش سوزی مزارع، می‌کنند به دادستانی معرفی کنند تا برابر قانون با آنها برخورد شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها