سمپاشی گروپ آموزش رشته های مرتبط با کشاورزی را در دستور کار داریم - سمپاشی گروپ

عزت الله رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سالانه برای بیش از ۶۰۰  نفر کارآموز در اداره کل فنی و حرفهای فریدونشهر آموزش های مختلف ارائه می شود، اظهار داشت: بدین شکل سالانه شاهد ۱۰ هزار نفر – ساعت آموزش های فنی و تخصصی در این مرکز هستیم.

وی افزود: متناسب با آب و هوا و موقعیت شهرستان و یا نیازهای آموزشی احصا شده، آموزش های فنی در ۴۶ رشته متنوع مانند مکانیک، برق، صنایع دستی، کشاورزی، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی و غیره آموزش هایی در اداره کل فنی حرفه ای فریدون شهر در حال انجام است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدونشهر  تاکید  کرد: ارائه آموزش در این نهاد  با میزان تقاضای مخاطبان ارتباط مستقیم  دارد به طور مثال در صورتی که تعدادی از جوانان شهرستان به فنی و حرفه ای مراجعه کرده و تقاضای رشته ای آموزشی و اشتغالزا را به ما بدهند، از طریق استان تجهیزات لازم را فراهم کرده و آموزش آن حرفه را در برنامه قرار خواهیم داد.

وی  ادامه داد: در صورتی که کارآموزان به رشته ای علاقه مند باشند اما امکان آموزش آن رشته برای ما موجود نباشد، مخاطبان را برای حضور در  مراکز مرتبط راهنمایی می کنیم.

رحیمی با اشاره به این موضوع که بیش از ۸۰ درصد از آموزش های ما در کارگاه ها به شکل عملی و ۲۰ درصد تئوری است افزود: به طور معمول زمانی که کارآموز  به شکل مستقل آغاز  به کار می کند، به خاطر کیفیت بالای آموزش و تربیت تخصصی  با مشکلی مواجه نمی شود.

آموزش های فنی حرفه ای فریدونشهر  ویژه ۳ گروه از مخاطبان ارائه می شود

وی با بیان این مطلب که افرادی که به مرکز فنی و حرفه مراجعه می کنند در سه  گروه دسته بندی می شوند، ابراز داشت: گروه اول افرادی هستند که در رشته مورد نظر خود مهارتی ندارند و باید از ابتدا آموزش را آغاز کنند اما گروه دوم افرادی هستند که مهارتهای اولیه را کسب کرده اند و خواستار آموزشهای تخصصی تر در ارتباط با آن رشته هستند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدونشهر  با بیان اینکه گروه سوم مراجعان به فنی و حرفه ای افرادی هستند که تحصیلاتشان در سطح راهنمایی است، ابراز داشت: این افراد با مراجعه به فنی و حرفه ای و گذراندن ۹۶واحد در رشته مورد علاقه خود دیپلم آموزش و پرورش را دریافت کرده و می توانند ادامه تحصیل دهند.

وی  با اشاره به استفاده از ظرفیتهای مشارکتی و تولید محور  در اداره فنی حرفه ای فریدونشهر گفت: در بحث مشارکتی ما با نهادهای دیگر مانند کمیته امداد همکاری داشته و با کمک هم آموزش هایی را در شهر و روستا ارائه می کنیم.

 رحیمی با بیان اینکه در  مباحث تولید محور، کار آموز با خرید وسایل اولیه، طریقه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش آشنا می شود، اظهار داشت: سعی ما این است که دوره های کار آفرینی را اجرا کرده و به کارآموزان بازاریابی و فروش را آموزش بدهیم.

از حسن های آموزش های فنی حرفه ای کوتاه مدت بودن آن است

وی با بیان این که یکی از حسن های آموزش های فنی حرفه ای کوتاه مدت بودن آن است، ابراز داشت: ما یک هفته تا یک سال و نیم آموزش را در این اداره برای متقاضیان داریم، دوره آموزشی یک سال و نیمه مربوط به افرادی است که یک رشته تخصصی را در ایران گذرانده اند و نیاز دارند برای ادامه آموزش های تخصصی به کشورهای دیگر اعزام شوند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای فریدونشهر با بیان این موضوع که بحث نیاز سنجی در شهرستان انجام شده است و جلساتی با کارشناسان فنی حرفه ای، دهیاری ها و شوراها و مسئولین شهرستان برگزار شده است ، افزود: هدف ما از برگزاری این جلسات شناسایی رشته های آموزشی مورد نیاز شهرستان بوده است و بعد از  جمع بندی های لازم  مشخص شد، استعداد شهرستان بیشتر  در زمینه کشاورزی است به نوعی که ۸۰ درصد مواردی که در در  نیاز سنجی عنوان شد مربوط به رشته های کشاورزی بود.

آموزش رشته های مرتبط با کشاورزی

رحیمی گفت: به همین دلیل هم ما در چند سال گذشته روی رشته های کشاورزی مثل پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی به ویژه مواردی که در گذشته در شهرستان  وجود نداشته است مانند پرورش زوفا (نوعی گیاه طبی)، مریم گلی، گل گاوزبان شهری،قارچ خوراکی و غیره کار کرده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما آموزش  رشته های مرتبط با کشاورزی مانند پرورش قارچ خوراکی،گیاهان دارویی، دام داری و پرورش زنبور عسل است و امیدواریم  کشاورزان را ترغیب کنیم تا در کنار کارهای کشاورزی معمول خودشان این مهارت ها را نیز دنبال کنند چراکه در زمینه اقتصادی نیز در زندگی آنها بسیار  تاثیرگذار خواهد بود. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها