سمپاشی گروپ اجرای طرح‌های زودبازده کشاورزی در خلخال توسعه یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر خالقی در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: یکی از معضلات شهرستان های کوثر و خلخال بیکاری جوانان تحصیل کرده و جویای کار است.

وی با بیان اینکه بی شک استخدام های دولتی به هیچ وجه جوابگوی خیل جوانان بیکار نه تنها در این منطقه بلکه در سطح کشور نیست، یادآور شد: بنابراین باید به اجرا و توسعه طرح‌های زودبازده کشاورزی در شهرستان ها توجه شود.

نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس تاکید کرد: در این خصوص راه اندازی واحدهای کوچک گلخانه ای و دامپروری، کشت محصولات با صرفه اقتصادی بالا مثل زعفران، گسترش باغات پسته و… می تواند به میزان قابل توجهی جوانان تحصیل کرده بیکار را جذب کند.

وی ادامه داد: همین جوانان نیز به عنوان کارآفرین می توانند نقش کلیدی در توسعه و عمران و آبادانی منطقه داشته باشند.

خالقی با اشاره به فعالیت های جهاد کشاورزی در زیر بخش های تامین آب، اجرای سیستم های متنوع آبیاری تحت فشار و پرورش گل های زینتی همچون گل رز هلندی و محمدی در منطقه خلخال و کوثر متذکر شد: اجرای این پروژه ها بی شک مانع مهاجرت افراد بومی به حاشیه شهرهای بزرگ خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به ظرفیت های خلخال بیان داشت: این شهرستان با برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب برای زراعت انواع محصولات زراعی، وجود نیروی کار و جوانان تحصیل کرده، خاک مستعد و… مستعد توسعه کشاورزی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها