سمپاشی گروپ اجرای طرح سرشاخه کاری در۶۰ هکتار از باغات آذربایجان غربی - سمپاشی گروپ

جلال بوتراب در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در راستای اجرای طرح اصلاح و احیای باغات استان پروژه سرشاخه کاری و تعویض تاج درختان توسط مدیریت امور باغبانی در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه با بهره گیری از اعتبارات یارانه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین اعتبارات یارانه نهال معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی باهدف الگوسازی و ترویج استفاده از ارقام جدید برای افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی و ارتقای مقاومت به شرایط نامساعد جوی و کاهش مصرف آب در واحد سطح باغات برنامه ریزی و در حال اجراست.

بوتراب با بیان اینکه این طرح با همکاری ۳ اکیپ عملیاتی در سطح شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، اشنویه، سلماس، میاندوآب، نقده، بوکان و شاهین دژ اجرا می‌شود، گفت: استفاده از رقم‌ها و ژنوتیپ های جدید با افزایش میزان باردهی و مقاومت به شرایط نامساعد همراه است.

اجرای طرح اصلاح درختان گردو، پسته، سیب و انگور به عنوان یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی در راستای افزایش کیفیت این محصولات، اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب با ژنوتیپ‌های برتر و پرمحصول، افزایش عملکرد و تولید محصول یکنواخت، آشنایی باغداران با روش‌های پیوند سرشاخه‌کاری درختان نامرغوب، انتقال و آموزش یافته‌های تحقیقاتی به باغداران است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها