سمپاشی گروپ از خام فروشی گل‌محمدی در گلپایگان باید جلوگیری شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان بهدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گل‌محمدی گلپایگان اظهار داشت: ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان زیر کشت گل‌محمدی است و برنامه ریزی داریم در دو فاز کشت این محصول به یک هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کشاورزان گلپایگانی به کاشت گل‌محمدی ترغیب شده‌اند که با یک برنامه ریزی در دراز مدت می‌توانیم با شهرستان کاشان هم تراز باشیم.

فرماندار گلپایگان گفت: بکارگیری کارگران تبعه دیگر کشورها در گلپایگان ممنوع است، با یک برنامه ریزی در برداشت گل‌محمدی نیروی بومی بکارگیری شد و کشاورزان نیز در برداشت محصولات نیروی بومی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه در بازدید از قمصر متوجه شدم که گل‌محمدی گلپایگان به قمصر صادر می‌شود، تأکید کرد: با همکاری جهاد کشاورزی گلپایگان برای جلوگیری از خام فروشی گل‌محمدی به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی و اسانس گل‌محمدی در شهرستان هستیم.

و اسانس و سایر فرآوری دارویی تولید شود.

فقط دلخوش به کارگران که ذوق کار دارند هستیم

متصدی مزرعه کاشت گل‌محمدی در گلپایگان اظهار داشت: امسال از ۲۵ اردیبهشت برداشت گل‌محمدی آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد که پس از برداشت به کاشان صادر می‌کنیم.

بهرام کریمی افزود: از سطح زیر ۶۰ هکتاری کشت گل‌محمدی در این مزرعه حدود ۱۰۰ تن گل‌محمدی با بکارگیری ۴۰۰ کارگر فصلی برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا گردشگر در کاشان کاهش یافت و کارخانجات صنایع تبدیلی گل‌محمدی نیز از ما خرید نمی‌کنند و آنهایی هم که می‌خواهند بخرند به نرخ هشت سال پیش است.

متصدی مزرعه کاشت گل‌محمدی با بیان اینکه تنها دل خوشی ما این است که ۴۰۰ کارگر نزد ما مشغول به کار هستند، تاکید کرد: در واقع نظر ما این بود که گل‌های محمدی امسال را برداشت نکرده و برای چرای دام استفاده کنیم چراکه در واقع هیچ نوع عایدی نصیب ما نمی‌شود.

کریمی گفت: چک فروش گل‌محمدی در اردیبهشت سال ۹۸ را مرداد ۹۹ د خواهیم کرد، در واقع هنوز موعد وصول چک ما نرسیده است اما حقوق کارگران به شکل نقدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: اکنون که می‌خواهیم گل محمدی را بفروشیم برخی کارخانجات می‌گویند باید تا شهریور برای مشخص شدن قیمت گل‌محمدی صبر کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها