سمپاشی گروپ اسب «کُرد» شناسنامه‌دار می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری است.

وی خواستار کمک و مساعدت از سازمان دامپزشکی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی غرب کشور شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه تولیدات فرآورده های دامی اشاره کرد و گفت: تولید سالانه ۴۰۰۰ تن عسل و ۳۶ هزار تن گوشت قرمز از جمله این ظرفیت هاست.

وی تولید ۶۳ هزار تن گوشت سفید و ۳۳۵  هزار تن تولید شیر را از دیگر ظرفیت‌های استان برشمرد.

شهبازی به نژادهای برتر دامی استان اشاره کرد و بیان داشت: اسب کرد از نژادهای برتر کشور است و اقدامات شناسنامه‌دار کردن آن در دست اقدام است، همچنین دام سنجابی از نژادهای برتر دامی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: گوسفند نژاد سنجابی یکی از برترین نژادها در ایران است که دارای گوشت و شیر با کیفیتی بوده و بسیار مورد توجه کشورهای عربی قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و علوم دامی طرح ملی اصلاح نژاد سنجابی در سال گذشته به مرکز غرب کشور تبدیل شد و اصلاح ۵ نژاد برتر دنیا در دست اقدام است.

وی خواستار توجه بیش از پیش به موضوع ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز شد و افزود: در زمینه بیماری‌های مشترک نیز باید مراقبت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه همچنین برموضوع نظارت بر موادغذایی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید سختگیرانه عمل شود.

وی بیان داشت: ۶۹ درصد کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان جذب شده که ۵۲ درصد آن مختص به دامپروری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها