سمپاشی گروپ استانداردسازی و تجاری‌سازی محصولات کشاورزی اردبیل ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن حسین‌زاده ظهر یکشنبه در مراسم تفاهم‌نمامه همکاری با بخش خصوصی در زمینه تامین و فرآوری محصولات کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی در استان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نباید مورد غفلت قرار گیرد تا در رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و ارزآوری به کشور موثر واقع شد.

وی افزود: سیب زمینی و حبوبات جزو محصولات کلیدی استان اردبیل بوده و بهره‌گیری از علوم نوین و تکنولوژی‌های جدید برای فراهم آوردن شرایط ایده‌آل تولید و فرآوری چنین محصولاتی مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: پیرو انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تامین، تولید و فرآوری محصولات کشاورزی استان در قالب زنجیره مناسب تولید و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت و امیدواریم با جلب بخش‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در چنین بخش‌هایی گام جدی برای توسعه اقتصادی و کارآفرینی برداشته شود.

حسین‌زاده ادامه داد: توسعه انبارهای فنی و بهره‌گیری از سردخانه‌های مناسب برای نگهداری و فروش به موقع محصولات در استان از نیازهای مهمی بوده که توسط جهاد کشاورزی و نهادهای اجرایی مرتبط پیش‌بینی‌های لازم در مناطق مختلف استان اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با انباشت مناسب و نگهداری مطلوب محصولات کشاورزی در انبارها و سردخانه‌ها مورد تاکید است، توضیح داد: با جلوگیری از خام فروشی افزایش ارزش افزوده محصولات و سود مناسب برای تولیدکنندگان و فروشندگان رقم خواهد خورد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها