سمپاشی گروپ استان اصفهان صادر کننده گوشت قرمز دام سنگین است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایران دوست صبح پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های کشاورزی و دامداری شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: استان اصفهان در حجم تولیدات دامی و شیر رتبه نخست کشور را دارد، بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی میانگین تولید شیر به ازای هر فرد ۱۲۰ لیتر است در صورتی که در استان اصفهان به ازای هر فرد ۲۸۸ لیتر شیر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف شیر در کشور ما نسبت به جهان پایین است و باید به ۱۶۰ لیتر برسد، تصریح کرد: استان اصفهان در تولید گوشت رتبه چهارم کشور را دارد که زیبنده اصفهان نیست که وارد کننده گوشت قرمز دام سبک باشیم، البته در گوشت قرمز دام سنگین صادر کننده هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب در مزارع باعث شده است که به دامداری و کشاورزی انبوه و فشرده روی آوریم اما تلاش داریم که حجم محصولات را حفظ کنیم، تصریح کرد: شهرستان گلپایگان به دلیل شرایط اقلیمی که دارد در بخش کشاورزی و دامداری رتبه نخست را دارد و می‌طلبد که به سمت ایجاد دامداری بزرگ و مجموعه کشت و صنعت قدم برداریم.

دامداران با مشکل تأمین نهاده‌های دامی مواجه هستند

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما کمبود گوشت قرمز بود که وزیر جهاد کشاورزی از ستاد تنظیم بازار خواست که ورود گوشت قرمز به کشور ممنوع اعلام شود و جهاد کشاورزی متعهد شد که ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تأمین کند که از این مقدار ۱۰ درصد آن در استان اصفهان تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه تولید کنندگان کشور به ویژه دامداران سربازان صف اقتصادی کشور هستند چون با توجه به مشکلاتی که در تأمین نهاده‌های دامی دارند اما هنوز سرپا ایستادند.

ایران دوست گفت: سال گذشته از استان اصفهان بالغ بر ۱۰ هزار تن پودر شیر و مرغ به کشورهای همسایه صادر کردیم و امسال نیز در این جنگ اقتصادی تلاش خواهیم کرد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادر کننده تمام محصولات باشیم.

بالغ بر ۷۰۰ هزار تن سویا به کارخانجات روغن کشی صادر شده است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات گاوداری‌ها این است که ظرفیت واقعی تولید دامداری بسیار بالاتر از ظرفیت پروانه‌ای است، بیان داشت: نگران کمبود دانه ذرت و جو نیستیم و تنها محدودیت ما گنجاله و سویا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار تن سویا به کارخانجات روغن کشی صادر شده است و ۱۸۰ هزار تن دانه سویا در داخل کشور برداشت کردیم و شرکت پشتیبانی دام کشور یک محموله از کشور هند خریداری کرده است که به زودی وارد کشور می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها