سمپاشی گروپ افتتاح۷۳ پروژه باسرمایه گذاری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان در کردستان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگارمهر، خالد جعفری بعد از ظهر امروز شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت فرارسیدن هفته جهادکشاورزی برگزارشد، به پروژه های قابل افتتاح دراین هفته اشاره کرد و سپس به سوالات خبرنگاران در ارتباط با زیربخش های مختلف کشاورزی استان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشورمان نامگذاری شده است، عنوان کرد: در این هفته ۷۳ پروژه با سرمایه گذاری ۴۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی اظهارداشت: ۱۶ پروژه مربوط به  بخش بهبود تولیدات گیاهی، ۴ پروژه شیلات، ۱۰ پروژه صنایع، یک پروژه منابع طبیعی، ۱۹ پروژه آب و خاک و امور فنی و مهندسی و ۲۳ پروژه هم مربوط به زیربخش بهبود تولیدات دامی در استان است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان میزان اشتغالزایی پروژه های مذکور را ۳۲۲ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد پروژه برای هزار و ۱۶۷ نفر ثبیت شغل به همراه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه از نظر سطح اراضی دیم کردستان رتبه نخست را در کشور دارد، بیان کرد: سالانه ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت غلاتی هم چون گندم، نخود و جو و غیره اختصاص پیدا می کندو

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد زراعت استان به طور مکانیزه انجام می شود، عنوان کرد: ولی در باغات به دلیل اینکه بیشترین سطح باغات استان را قطعات کوچک تشکیل می دهند مکانیزه کردن آنها امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: تا زمانی که به سمت تجاری سازی باغات حرکت نکنیم نمی توان شیوه های نوین آبیاری را در آن به طور کامل اجرایی کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان عنوان کرد: تنها راه حرکت به سمت توسعه پایدار در کردستان در رونق بخش کشاورزی و گردشگری استان است.

جعفری با بیان اینکه در دنیا تولید محصول ارگانیک بسیار کم است، افزود: عمده محصولات کشاورزی ما در حوزه محصولات سالم قرار دارد که کمترین میزان کود و سموم شیمیایی در آنها استفاده شده است.

وی اظهارداشت: به ضرس قاطع می توانیم عنوان کنیم که محصولاتی هم چون عسل، گوشت دام سبک، انگورسیاه دیم، گردو و توت فرنگی استان ارگانیک و کاملا طبیعی و بدون استفاده از هیچ نوع کود وسمی تولید می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها