سمپاشی گروپ افزایش ۶۰ درصدی توزیع کود در استان ایلام - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، آیت جمالی ظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران استان اظهار کرد: امسال با رایزنی های صورت گرفته با مرکز تاکنون ۲۰ هزار تن کود تامین و در اختیار کشاورزان شهرستان های مختلف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نظارت دقیق بر نحوه توزیع این مواد بطور جدی در دستور کار است و امیدواریم با عنایت مسئولان بالادستی بتوانیم به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر توزیع کود داشته باشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: سال گذشته در مجموع ۳۲ هزار و ۱۳۶ تن کود مورد نیاز کشاورزان تامین و در اختیار آنان قرار گرفت.

جمالی با اشاره به فعالیت حدود ۴۰ کارگزار در زمینه توزیع کود در استان اضافه کرد: عاملان و کارگزاران توزیع کود باید بر اساس تعرفه های مصوب مبالغی را اخذ و حق اضافه دریافت توزیع از کشاورزان ندارند.

وی تاکید کرد: کودهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یارانه ای و با قیمت و تعرفه ای دولتی و نرخ مصوب هستند که در کنار کارگزاران شرکت بخش خصوصی نیز در امر تامین، تهیه، توزیع و گاه تولید کودهای کشاورزی فعالیت دارند.

جمالی یادآور شد: باید نظارت مستمری بر این حوزه صورت گیرد تا اجحافی در حق کشاورزان صورت نگیرد و از عموم کشاورزان نیز انتظار داریم در صورت مشاهده تخلف آنرا گزارش تا از طریق مراجع نظارتی و قضایی نسبت به برخورد با افراد خاطی اقدام شود.

وی ابراز داشتت: از سال ۹۴ تاکنون بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی محصول همه شرکت های تولید کننده کود شیمیایی در کشور باید دارای شماره ثبت کودی و تایید شده از موسسه تحقیقات کود و بذر وزارت جهاد کشاورزی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها