سمپاشی گروپ امکانات لازم برای برداشت محصولات کشاورزی در ایلام فراهم شد - سمپاشی گروپ

محمدعلی اقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با توجه به شرایط خاص کشور در پی شیوع بیماری کرونا و با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم را به منظور حضور کمباین‌های مهاجر در موعد مقرر برای برداشت مزارع کلزا، گندم و جو استان با اتحادیه کمباین داران استان فارس، همدان و دیگر استان‌های همجوار به عمل آورده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز چندین بار موکدا مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های همجوار در جلسات ستاد کرونای استان برای تردد و صدور مجوزهای لازم برای کمباین‌ها از مبادی ورودی و خروجی دیگر استان‌ها به سمت استان ایلام انجام داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بیان کرد: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و همکاری مدیریت‌های محترم شبکه بهداشت شهرستان‌ها برای صدور کارت سلامت کمباین داران، برداشت به موقع انجام خواهد گرفت.

وی افزود: استان ایلام با دارا بودن ۱۵۲ دستگاه کمباین بومی برای شروع برداشت مزارع مشکلی نخواهد داشت و به تدریج نیز بعد از رفع محدودیت‌های تردد پس از تاریخ ۲۰ فروردین ماه، کمباین‌های مهاجر به سمت استان حرکت خواهند کرد.

اقدسی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی مستعد استان به کشت محصولات زراعی گندم و جو اختصاص یافته که تاکنون در سطح هزار هکتار عملیات مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش اکیپ‌های کنترل و پایش مزارع در سطح استان تاکنون میزان تراکم سن در سطح مزارع به نرم مبارزه نرسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها