سمپاشی گروپ انواع دستگاه سختی گیر آب کشاورزی - سمپاشی گروپ

امروزه مشاهده می‌شود که در صنعت کشاورزی و آب مصرفی آن، دارای سختی بسیار بالایی می‌باشد که این سختی آب آسیب های متعدد و اساسی به تمامی صنعت های کشاورزی وارد می‌کند که می‌توان گفت تنها راه حل رفع این مشکل استفاده از دستگاه سختی گیر آب کشاورزی می‌باشد که ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی راهکاری بذرای رفع این شکل بپردازیم و توضیح دقیق تری در رابطه با انواع و نوع مدل های سختی گیر آب کشاورزی بپردازیم.

رسوب اصطلاحا در معنای کلی به املاحی گفته می‌شود که آب دارای سختی بالا در تماس با لوله های دستگاه خنک کن از خود به جای می‌گذارد که این لایه معمولأ پوسته ای از کربنات کلسیم در سطح لوله های ایجاد می‌کند، که بوجود آمدن این لایه سبب تنگ شدن و حتی در مواقعی موجب گرفته شدن مسیر جریان آب در لوله ها می‌شود. با توجه به نقش اصلی آب در دستگاه های صنعتی، هرچه میزان رسوب گیری بیشتر شود و پوسته به وجود آمده ضخیم تر شود مقدار به نسبت حجم آب کمتری توانایی عبور از لوله ها را دارد که همانطور که می‌دانیم در صورت رخ دادن این اتفاق، وظیفه اصلی آب در جریان که انتقال دما می‌باشد، به خوبی انجام نمی‌شود. به همین دلیل گفته می‌شود در صنعت کشاورزی رایج ترین تجهیزات جانبی دستگاه هایی که بطور مستقیم با آب در ارتباط هستند، سختی گیر آب بحساب می‌آید.

به چه دلیل از سختی گیر در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود؟

در دستگاه های استفاده شده در صنعت کشاورزی به دلیل جلوگیری از رسوب زدگی و کاهش سختی آب کشاورزی در مسیر لوله های آب و دیگر قطعاتی ارتباط مستقیمی با آب دارند از دستگاه سختی گیر رزینی استفاده می‌شود. یکی از آسیب های اساسی که آب سخت به صنعت کشاورزی وارد می‌کند و این اتفاق با گذشت زمان و استفاده نکردن از سختی گیر در سیستم دستگاه پدیدار می‌شود، از بین رفتن و نابود شدن زمین کشاورزی است که در بسیار از مواقع دیگر توانایی کشت و استفاده از آن زمین کشاورزی نمی‌باشد. در طول سال های متوالی و با گذشت زمان طولانی آب مصرفی در زمین های کشاورزی به نسبت شور تر خواهد شد و همراه با آب مصرفی طبیعتأ آب چاه نیز شور می‌شود و در آخر محصول بدست آمده دارای کیفیت مناسبی نمی‌باشد. در صنعت کشاورزی، سختی گیر آب کشاورزی در تعریفی همان تصفیه آب صنعتی می‌باشد که به شکل معکوس طراحی و اجرا می‌شود و پس از تکمیل مراحلی مانند نمک زدایی یا شیرین سازی آب چاه آب مصرفی تصفیه شده ذخیره می‌شود و مورد استفاده گلخانه ها و زمین های کشاورزی قرار می‌گیرد.

بطور کلی در شرایط EC پایین تر از ۲۵۰۰ آب چاه نیازی به آب شیرین کن نیست اما در جایگیزینی این محلول، می‌توانیم با هزینه بسیار پایین تر و کمترین میزان درصد پرت آب و هدر رفتن آب چاه کشاورزی آب را تصفیه نمود یا فیلتر کردن آب مصرفی در صنعت کشاورزی و میکروب زدایی آن یا در صورت نیاز سختی گیر آب کشاورزی هیچگونه پس آب ندارد. آب در صورتی قابل مصرف است که از فیلتر های مخصوص شنی معدنی عبور کند و میکروب زدایی آن به صورت کامل و دقیق انجام شود که در واقع این مدل روش فیلتر کردن آب به نفع صنعت کشاورزی می‌باشد به این دلیل که این مدل فیلتر که برای تصفیه آب کشاورزی استفاده می‌شود هیچ مقداری پس آب به همراه خود ندارد. نکته قابل توجهی که لازم به ذکر می‌باشد این است که در برخی از موارد در صورتی که بیکربنات آب چاه بالا باشد تعدادی عملیات فیلتر و میکروب زدایی بر روی آب انجام می‌شود که آن آب دارای سختی بالا تبدیل به آب منحصر به فرد کشاوری می‌شود اما در این صورت و این روش تصفیه آب، تنها آب مناسب کشاورزی می‌باشد و آب چاه را شیرین نمی‌کند و همچنان آب چاه غیر قابل شرب می‌باشد.

سختی گیر تصفیه آب کشاورزی چه کاربردی دارد؟

مدل طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب کشاورزی و میزان اهمیت و تاثیر مستقیمی که آب تصفیه شده بر روی خاک کشاورزی بهره برداری از پساب شهری و آب های زیر زمینی لب شور و تصفیه پس آب شهری برای استفاده کشاورزی در برخی از موارد این دستگاه توانایی تصفیه آب شهری را دارد و برای مصرف در صنعت کشاورزی از آن آب استفاده کرد. امروزه به دلیل مواجه شدن با مشکل کمبود آب، اهمیت استفاده از پس آب های شهری صنعتی و کشاورزی و سپس تصفیه نمودن و استاندارد سازی پس آب ها و بازگشت آن به جریان چرخه کشاورزی، روز به روز افزایش می‌یابد.

انواع سختی رزینی کشاورزی

سختی گیر رزینی کشاورزی نیز همانند تمامی قطعات دیگر لازم برای دستگاه برج خنک کن انواع مختلفی دارند که توضیحی در دو مورد  سختتی گیر رزینی فلزی و سختی گیر فایبرگلاس را در این بخش بیان خواهیم کرد.

سختی گیر کشاورزی فلزی

در رابطه با این نوع سختی گیر کشاورزی می‌توان گفت دارای مخزن فلزی با متریال فولاد و یا در بعضی از موارد با ورق سفید گالوانیزه یا آهن سیاه می‌باشد شکل ظاهری این مخزن به دلایل مختلفی مانند ایستایی و عملکرد بهتر و بالاتر به شکل استوانه ای عمودی تولید و ارائه می‌کنند همچنین رسوب زدایی فلزی به دلیل دارا بودن بدن فلزی از مقاومت مکانیکی خوبی در برابر وزن و فشار گردشی آب برخوردار می‌باشد.

سختی گیر فایبرگلاس کشاورزی

مخزن این نوع سختی گیر های کشاروزی از جنس فایبرگلاس بوده اند که به علت عدم رسوب خوردگی و پوسیدگی کاربرد بیشتری نسبت به مخزن های فلزی در مدل های مختلف سختی گیر های رزینی دارد و همینطور در تمام حجم های مختلف استخرهای آب با کاربرد صنعتی کشاورزی و دامپروری مورد کاربرد قرار می‌گیرد. از سوی دیگری وزن این نوع سختی گیر فایبرگلاس بسیار سبک بوده است و طول عمر کاری آن نیز به نسبت رسوب زدایی فلزی بیشتر خواهد بود.

قیمت سختی گیر کشاورزی به چه مواردی سبتگی دارد؟

در تمامی دستگاه ها و قطعات سیستم های برودتی مهمترین قسمت تصمیم گیر برای خرید محصولات می‌باشد. مواردی که در خرید سختی گیر های کشاورزی مورد توجه است نوع رزین استفاده شده در دستگاه می‌باشد و با توجه به این نکته که رزین های بسیار مختلفی وجود دارد به طبع قیمت سختی گیر آب کشاورزی نیز تغییر خواهد کرد. موارد دیگری مانند نوع استفاده دستگاه سختی گیر و اندازه سختی موجود در آب مصرفی و محل نصب دستگاه نیز تعیین کننده قیمت این قطعه می‌باشد. موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی مخزن سازه و یا تماس با کارشناسان ما اطلاعات دقیق را بدست آوردند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 22 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.