سمپاشی گروپ برنامه جامع سند توسعه کشاورزی خراسان شمالی تدوین شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی شجاعی در دیدار مدیران حوزه جهاد کشاورزی خراسان شمالی لزوم تدوین برنامه جامع اقتصاد روستا و سند توسعه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این سند باید در اسرع وقت با نگاه عملیاتی و به شکلی انعطاف پذیر با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه ها تهیه و ارائه شود.

شجاعی وجود چنین سندی را برای سمت و سو دادن به فعالیت تمام دستگاه های متولی این حوزه و هزینه کرد هدفمند منابع مالی با هدف ارتقای درآمد بهره برداران ضروری خواند و افزود: با نگاه به آینده باید از توان متخصصان و شرکت های دانش بنیان برای بهبود عملکردها بهره جست و ظرفیت بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی را برای انتقال تجارب علمی به کشاورزان به کار گرفت و در عین حال بر آن ها نظارت کرد.

وی اهمیت شناخت مزیت های نسبی خراسان شمالی در بخش کشاورزی را گوشزد کرد و گفت: این امر برای متمرکز ساختن برنامه ها، هدفمند شدن سرمایه گذاری ها و حمایت های دولتی و اجتناب از پراکنده کاری متولیان و بهره برداران ضروریست و با آگاهی دادن به کشاورزان می توان به افزایش درآمد و ثروت آفرینی در این بخش یاری رساند.

وی ادامه داد: هر گونه اقدام برای بازاریابی و صدور محصولات، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره های تولید باید در راستای حمایت از تولید محصولات دارای مزیت نسبی در استان، تعریف و اجرایی شود تا در نهایت امر بتوان به ماندگاری و ارتقای درآمد و رفاه کشاورزان کمک کرد.

استاندار خراسان شمالی از کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین پیشران های اقتصادی استان یاد کرد و گام برداشتن در مسیر تبدیل کشاورزی معیشتی به اقتصادی را نیاز روز خواند.

شجاعی تلاش بیشتر مدیران این بخش برای حفظ جایگاه استان در تولید محصولات پاک و ارتقای رتبه های کشوری خراسان شمالی در تولید محصولات خاص و دارای مزیت نسبی را با اهمیت قلمداد کرد و گفت: سهم کشاورزی در تولید ناخالص استان و ثروت آفرینی باید افزایش یابد.

 وی اظهار کرد: برای این که توزیع اعتبارات اشتغالزایی روستایی به نتیجه مطلوب برسد، باید به نهادسازی و بسترسازی اهمیت داد و پایداری و کیفیت اشتغال ایجادشده را رصد کرد.

شجاعی همچنین لزوم پیگیری جدی برای بهره مندی دامپزشکی از اعتبارات حوزه سلامت را ضروری دانست و گفت: در بحث برندسازی برای تولیدات پاک و شاخص استان باید با نگاه علمی و برنامه ریزی بهینه و توجه بیشتر به داشته ها، گام برداشت.

نظارت مستمر بر فرآیند توزیع آرد و پخت نان باکیفیت و سالم با جایگزینی دستگاه های حرارت غیرمستقیم در نانوایی ها، توزیع محصولات یارانه ای دولتی در روستاها و حاشیه شهرها برای حمایت از اقشار ضعیف، هوشمندسازی و تقویت سامانه های اجرایی و نظارتی در دستگاه های متولی و تفویض اختیارات مدیران به نیروی انسانی مجرب زیرمجموعه از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها