سمپاشی گروپ بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر قلی جعفری در جلسه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه بخش کشاورزی با برنامه ریزی دقیق می‌تواند اقتصاد و اشتغال این استان را ارتقا دهد.

وی افزود: کشاورزی در کشور ایران با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن، توانایی زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و جایگزینی نفت را دارد.

وی گفت: حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد و پیگیری جهت افزایش سرمایه صندوق در سطح وزارت جهاد کشاورزی وکمیسیون کشاورزی شورای اسلامی به صورت جدی انجام می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش کشاورزی با وجود کشاورزان توانمند و متعهد، اراضی مستعد، اقلیم مناسب و آب کافی، امکان تولید محصولات زراعی، دامی، گلخانه‌ای و باغی برای تأمین نیاز داخلی و صادرات وجود دارد.

جعفری با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های نهفته بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای رونق تولید، تولید ثروت و اشتغال پایدار بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد و باید از این ظرفیت‌های نهان بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات باغی تعریف چندانی ندارد، اظهار کرد: با وجود رشد چند برابری تولید محصولات باغی در استان و قطب تولید بادام و هلو انتظار برآن است که صادرات محصولات باغی بتوانند اقتصاد این استان را توسعه دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها