سمپاشی گروپ تولید گندم در آذربایجان شرقی ۲۰ درصد افزایش داشته است - سمپاشی گروپ

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح  طرح مشترک ایران – ایکاردا در مزارع استان گفت: این طرح از سال ۱۳۹۵ به منظور افزایش بهره ‌وری نظام‌ های تولید غلات محور و افزایش بهره‌ وری گندم و نظام‌ های زراعی گندم بنیان،در استان اجرایی شده است.

فتحی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تاکنون، با اقدامات به زراعی و به نژادی، افزایش عملکرد و تولید گندم در مزارع استان ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: طرح امنیت غذایی ایران – ایکاردا، از طرح های مشترک با وزارت جهاد کشاورزی است که سیاست‌ های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش بهره‌ وری نظام‌ های تولید غلات محور و افزایش بهره‌ وری گندم و نظام‌ های زراعی گندم بنیان در ایران را دنبال می کند.

وی از اجرای این طرح در استان های آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان و کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: طرح مشترک ایران – ایکاردا در ۸ شهرستان های مراغه، هشترود، میانه، بستان آباد، سراب و هریس اجرا می شود و با توجه به نتایج مطلوب اجرای آن، درصدد توسعه و تعمیم طرح به دیگر شهرهای استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون بخشی از وظایف طرح مشترک ایران – ایکاردا در مرکز تحقیقات دیم کشور به مرکزیت مراغه انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امسال ۶۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با احتساب میزان بذر تولیدی این محصول توسط شرکت غله در مجموع به قیمت ۷۸۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

فتحی افزود: این مبلغ در ۲ نوبت، تمام و کمال به گندمکاران استان پرداخت شده است و دولت هیچ بدهی به کشاورزان استان در خصوص خرید تضمینی گندم ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها