سمپاشی گروپ حمایت از کشاورزان در شرایط سخت کنونی از وظایف دولت است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی بخش حوزه کشاورزی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: کشاورزان استان مرکزی در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن، مشکل تورم و کمبودهای نهاده‌های کشاورزی و حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا برای تأمین نیازهای غذایی مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: وظیفه دولت و مسئولین است که در چنین شرایط سخت در کنار این قشر بزرگ و زحمتکش باشند و به هر نحو ممکن از آن‌ها حمایت کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: هم اکنون کشورهای تولید کننده حوزه کشاورزی در فروش محصولات کشاورزی بسیار حساس هستند چون ممکن است قیمت‌ها متفاوت شود و نیاز مصرفشان با مشکل روبرو شود.

آقازاده در بخش دیگر سخنان خود در مورد موضوع آب کشاورزی بیان کرد: برداشت بی رویه و غیر کارشناسی شده، در چند دهه در دولت‌های متفاوت و مختلف و سلیقه‌ای عمل کردن موجب شده که هم اکنون با دست‌های خشک رو به رو هستیم. برای رفع برخی از موانع باید تصمیمات سخت اعمال شود.

به گفته وی استان مرکزی از جمله استان‌های نیمه خشک است و دشت‌های این استان خالی از ذخیره منابع آب‌های زیرزمینی شده است.

استاندار مرکزی گفت: در چند سال اخیر نیز به شدت با هدف جلوگیری از مصرف بی رویه چندین چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است که این روند ادامه دارد و هوشمند کردن چاه‌های مجاز باید در دستور کار قرار گیرد.

آقازاده تاکید کرد: برای دوری از شرایط کم‌آبی باید تصمیمات کارشناسی اعمال شود و مردم و کشاورزان باید تابع این اعمال قانونی باشند.

استاندار مرکزی افزود: کنترل و نظارت در مصرف آب با هدف مدیریت جلوگیری از هدر رفت آن برای بقا و احیای سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود و کشاورزان برای تحقق این هدف باید تلاش و همکاری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.