سمپاشی گروپ خسارت ۱۴۷ میلیارد تومانی سرما و سیل به کشاورزی شهرستان جوین - سمپاشی گروپ

علیرضا هاشم آبادی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زراعت و حدود ۱۰ هزار هکتار باغ است، اظهار کرد: به علت جاری شدن سیلاب‌های بهاری تاکنون ۱۴۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان جوین وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اظهار اینکه شغل مردم منطقه جوین اکثراً کشاورزی است، افزود: با کاهش دمای هوا در فروردین ماه سال جاری محصول ۸۰ درصد باغات و ۳۰ درصد زراعت شهرستان از بین رفت.

وی با اشاره به بارندگی و سیلاب‌های سال ۹۹ در این شهرستان و خسارت زیاد به قنوات، زیرساخت‌ها و باغات و مزارع کشاورزان، اضافه کرد: بیش‌ترین خسارت‌ها به مزارع گندم، جو، کلزا وچغندر قند، انواع مختلف محصولات باغی انگور، گردو و بادام وارد شه است.

هاشم آبادی همچنین با اشاره به اعتبار پنج میلیارد ریالی دولت برای قنوات شهرستان جوین، گفت: شهرستان جوین دارای ۷۲ رشته قنات جاری و فعال در شهرستان است و با توجه به اینکه تمامی قنوات شهرستان نیاز به مرمت و لایروبی دارند در سال گذشته ۱۲ رشته از این ۷۲ رشته قنات فعال مرمت و یا در حال بازسازی است، لذا در سال جاری نیز به دنبال احیای کامل دو رشته قنات قلعه نو و مهر آباد با اعتبار پنج میلیارد ریالی از محل اعتبارات فنی و اعتباری هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها