سمپاشی گروپ دومین جشنواره زعفران ازان برگزار می‌شود - سمپاشی گروپ

محمد رضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روستای ازان را می‌توان پرجمعیت‌ترین روستای استان اصفهان تلقی کرد، اظهار داشت: این روستا تنها روستایی است که مهاجرت نداشته و بیشتر مهاجر پذیر بوده است.

وی با بیان اینکه اغلب مردم روستای ازان در حوزه ساخت و ساز و همچنین کشاوزی فعالیت دارند، ابراز داشت: باید توجه داشت که یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد کشاورزی با مصرف بهینه آب است که این مهم مورد توجه کشاورزان روستای ازان بوده است.

رئیس شورای اسلامی روستای ازان با اشاره به سابقه ۴۸ ساله کشت زعفران در روستای ازان ابراز داشت: از این رو به منظور ایجاد فضای نشاط و شادی در بین کشاورزان و اهالی روستای ازان برگزاری جشنواره زعفران را در دستور کار قرار داده و امسال دومین دوره این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

وی شناساندن ظرفیت‌های موجود در روستای ازان و همچنین بیان مشکلات و معضلات این روستا در حضور مسئولان را نیز از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زعفران ازان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه روستای ازان از نگاه گردشگری و بوم‌گردی یکی از نقاط بکر و دیدنی بخش میمه محسوب می‌شود جلب گردشگر داخلی و خارجی نیز در این برنامه دیده شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه معرفی و تجلیل از کشاورزان برتر روستای ازان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دومین جشنواره زعفران ازان است، گفت: همچنین در نظر داریم در حاشیه برگزاری این جشنواره روش‌های تولید مکانیزه زعفران را نیز به کشاورزان روستا آموزش دهیم.

ثبت برند زعفران ازان در دستور کار است

وی با بیان اینکه آشنایی با روش‌های جمع آوری، فرآوری زعفران و عرضه، تبیین خواص زعفران و آموزش روش‌های بسته بندی و عرضه زعفران به صورت بهداشتی و نیز بهبود کیفیت و حفظ جایگاه زعفران ازان را از دیگر اهداف برگزاری دومین جشنواره زعفران ازان عنوان کرد و افزود: ثبت برند زعفران به نام ازان نیز در این جشنواره مورد نظر برگزارکنندگان است که با یاری همه دست اندرکاران تحقق خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی روستای ازان با اشاره به سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در روستای ازان تصریح کرد: در این روستا علاوه بر زعفران محصولاتی همچون گل محمدی،جو، گندم، بادام و زرشک نیز کشت می‌شود اما بیشترین سطح زیر کشت متعلق به زعفران با فضایی معادل ۸۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه سالانه معادل ۲۵۰ کیلوگرم زعفران از سطح زیرکشت این محصول درروستای ازان برداشت می‌شود، اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از خاک و منابع آبی روستای ازان در خصوص کشت مکانیزه زعفران، شرکتی تأسیس شده تا با همکاری مسئولان قطعه زمینی از طریق مستثنیات در اختیار  کشاورزان قرار گیرد و کشت زعفران و گل محمدی به صورت مکانیزه شروع شود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولید شده در ازان ابراز داشت: خاک حاصلخیز و برداشت آب از قنوات برای آبیاری زعفران‌ کیفیت زعفران تولید شده در این روستا را افزایش داده و بر اساس آنالیزی که روی زعفران ازان انجام شده درصد خلوص آن بالای ۸۶ درصد است و از لحاظ عطر و بو بسیار برتر از دیگر محصولات موجود در بازار است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها