سمپاشی گروپ رشد ۱۰درصدی تولید زعفران در خمین/ لزوم راه اندازی صنایع بسته بندی - سمپاشی گروپ

احمدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون سطح زیر کشت زعفران در شهرستان خمین ۵۵ هکتار است که ۴۵ هکتار آن بارور و ۱۰ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین ادامه داد: برداشت زعفران در شهرستان خمین از اوایل تا پایان آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان خمین قطب تولید زعفران در استان مرکزی است و از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول، چهار و نیم تا پنج کیلوگرم زعفران براشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین با بیان اینکه  زعفران تولید شده در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: هر کیلو زعفران تولید شده در این شهرستان ۷۰ میلیون ریال  به فروش می رسد.

جعفری تصریح کرد: به دلیل اقلیم مناسب خمین برای تولید این محصول و با توجه به اینکه برداشت زعفران به صورت فصلی انجام می شود، کشت و تولید آن یک هزار نفر روز اشتغال ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین همچنین به مشکلات تولید کنندگان زعفران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زعفران تولید شده در این شهرستان از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است اما نبود صنایع بسته بندی برای این محصول مهمترینمشکل و دغدغه بهره برداران است.

جعفری اضافه کرد: تلاش می شود سطح زیر کشت این محصول در خمین افزایش یابد و اشتغالزایی ایجاد کند و در این راستا برای ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی مورد نیاز این بخش یک مورد پروانه تاسیس صنایع بسته بندی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها