سمپاشی گروپ ضرورت تغییر در الگوی استفاده از زمین های اراضی کشاورزی سد سهند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی هشترود اظهار داشت: استفاده از زمین های کشاورزی مورد قبول نیست و باید نگرشی در طرح اولیه انجام پذیرد.

وی ادامه داد: بحران آب در منطقه جدی است و باید مسئولان ذیربط درجهت پیشگیری از هدررفت آب تمهیداتی بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر مناطق کمبود آب به بحران تبدیل شده است گفت: درهشترود این قضییه به صورت چالش است ولی برای اینکه به بحران تبدیل نشود باید از تمام جوانب استفاده کنیم.

وی خطاب به کشاورزان گفت: آن دسته از کشاورزان که از پایاب سد سهند استفاده می کنند، موظف به بازپرداخت اقساط خود هستند، چون آنان به نحوی از آب سد در امر کشاورزی بهره برداری می کنند.

فرماندار هشترود تصریح کرد: با تدبیر، درایت، برنامه وریزی و همفکری می توانیم ازاین نعمت الهی درست استفاده کنیم چراکه اگر غفلتی صورت گیرد عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی از مسئولان مرتبط خواست که مدیریت آب را با نصب کنترل حجمی آب به حداکثر برسانند تا فردی که از آب برای مصارف کشاورزی استفاده می کند مقدار مصرفش مشخص شود.

فرماندار هشترود در ادامه به ایجاد سد در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد سد چیست؟ مگر دولت سدها را برای ابادانی وایجاد اشتغال احداث نمی کند، مگر ایجاد سد جلوگیری ازمهاجرت نیست، ولی متاسفانه در هشترود چنین نیست و صاحب زمین در تهران است و زمین هایش را اجاره داده است. کسی از شهرهای اطراف می آید و از زمین های کشاورزی استفاده می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها