سمپاشی گروپ ضرورت صدور تولیدات کشاورزی از میانه به اتحادیه اروپا - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسماعیلی، درباره وضعیت صنعت کشاورزی در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی از نظر موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر است و این در حالی است که تنها با یک برنامه‌ریزی تولیدی می‌توان، وضعیت تولید محصولات کشاورزی را دگرگون کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۳ درصد آب‌های استان آذربایجان‌شرقی در میانه واقع شده است، تصریح کرد: در حدود ۴۰ سد کوچک و بزرگ آبی در میانه و شرایطی وجود دارد که بزرگترین شهرستان شمال‌غرب کشور است.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته ما در حوزه اقتصادی متکی به نفت بوده‌ایم، بنابراین بدیهی است که با خام‌فروشی نفت نمی‌توان در حوزه اقتصادی به جایگاه مطلوبی در حوزه اقتصاد رسید.

اسماعیلی افزود: با حمایت از صنعت کشاورزی می‌توان نه تنها برای بسیاری افراد فرصت‌های اشتغال ایجاد کرد بلکه می‌توان شاخص اقتصادی کلان کشوری و استانی را مورد وثوق قرار داد.

نماینده مردم میانه در مجلس، بیان داشت: با توجه به گلخانه‌های گسترده در میانه قاب صادرات محصولات کشاورزی به روسیه باز شده است، بنابراین الزامی است که صادرات محصولات کشاورزی در شهرهای مرزی از جمله میانه تقویت شود تا بتوان ارزآوری را برای کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: برای تضمین اقتصاد کشاورزی باید پرهیز از خام‌فروشی در اولویت قرار بگیرد و از سوی دیگر اقتصادی شدن تولید در حوزه کشاورزی نیازمند نگاه ویژه به حوزه فرآوری در تولید محصولات کشاورزی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه صدور تولیدات کشاورزی از میانه به اتحادیه اروپا نیازمند بازاریابی بین‌المللی است، یادآور شد: خام‌فروشی معضل اساسی اقتصاد کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها