سمپاشی گروپ طرح «یاوران تولید» در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی اجرا می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح یاوران تولید به منظور حضور بیش از پیش اعضای هیأت علمی و محققان مراکز تحقیقاتی در عرصه و در کنار بهره‌برداران، کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی اجرا می‌شود.

وی طرح یاوران تولید را یک طرح کامل و جامع برای مبحث شبکه دانش کشاورزی در قالب نظام نوین ترویج دانست و افزود: در این طرح تلاش شده است تا از همه ارکان مؤثر بر توسعه دانش در بخش کشاورزی مشتمل بر معاونت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای اجرایی، اعضا هیأت علمی و محققان پژوهشی و آموزشی و مروجان جهاد کشاورزی استفاده شود.

فتحی با بیان اینکه در طرح یاوران تولید با محوریت رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، از کلیه اجزای وزارت جهاد کشاورزی استفاده می‌شود، ادامه داد: درصدد بسیج همگانی از عوامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی هستیم به نحوی که دانش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰۰ نفر پژوهشگر مروج ارشد در کشور مشارکت دارند، افزود: این افراد بیش از بیست سال سابقه خدمت دارند و افراد عرصه‌ای هستند که با بهره‌برداران سال‌ها در ارتباط بوده‌اند و در واقع این افراد پشتیبانی ملی “یاوران تولید” را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: محققان معین، اطلاعات را به کارشناسان پهنه در شهرستان‌ها ارائه می‌دهند و مروج پهنه به نوبه خود این اطلاعات را در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش در عرصه‌های تولید جاری و برنامه‌ریزی مناسب در عرصه‌های تولیدی انجام شود، اتفاق بسیار خوبی در کشاورزی کشور در بسیاری از محصولات قابل پیش‌بینی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.